Inwido ma najwyższą w historii sprzedaż kwartalną

Autor: |Data publikacji:

Inwido podsumowało pierwsze półrocze. Szwedzka spółka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 18 proc.

Inwido poinformowało, że sprzedaż za pierwsze półrocze wyniosła 3,65 mld koron szwedzkich (ok. 1,63 mld zł). W zeszłym roku była to kwota 3,16 mld koron (ok. 1,41 mld zł), co oznacza wzrost o 18 proc. Wyższy jest także wynik EBITA – w tym roku to 385 mln koron (ok. 172 mln zł), w analogicznym okresie w roku ubiegłym było to 242 mln (ok. 108 mln zł). Jest to wzrost o ponad 10 proc.

Foto: Inwido

Także wyniki z II kwartału są dobre. Od kwietnia do końca czerwca firma odnotowała sprzedaż w wysokości ponad 2 mld koron (ok. 900 mln zł)  w porównaniu z 1,71 mld w 2020 r. (ok. 770 mln zł). Inwido ma też większy o 61 proc. portfel zamówień, jego wartość to ponad 2 mld koron. Wyższy o ponad 13 proc. był wynik EBITA – w tym roku w II kwartale wyniósł on 264 mln koron (ok. 118 mln zł) w stosunku do 193 mln koron (ok. 86 mln zł) w roku ubiegłym.

Foto: Metallityö Välimäki Oy

W minionym półroczu do ważnych wydarzeń w Inwido zalicza się także przejęcie 16 kwietnia finlandzkiej spółki Metallityö Välimäki Oy. To producent aluminiowych i stalowych drzwi, a także okien i fasad. Dzięki tej akwizycji w ofercie Inwido pojawiła się nowa grupa produktów. W 2020 r. Metallityö Välimäki Oy wypracowała sprzedaż w wysokości 100 mln koron (ok. 44 mln zł).

Henrik Hjalmarsson prezes Inwido przyznaje, że po raz pierwszy spółce udało się przekroczyć wartość sprzedaży 2 mld koron w rozliczeniu kwartalnym. Poza tym najwyższy jest zysk, a także rekordowo wysoka wartość portfela zamówień w jednym kwartale. 

Zarząd spółki ocenia, że druga połowa roku także będzie korzystna dla Inwido:

Obecnie obserwujemy utrzymujący się popyt na rynku konsumenckim, coraz lepszą sytuację na rynku przemysłowym oraz rozwijający się handel elektroniczny. Jest to dla nas korzystne, ale jednocześnie stoimy w obliczu krótkoterminowych wyzwań, związanych z bieżącym wzrostem kosztów materiałów, co będzie miało wpływ na marże, chociaż szybko dokonaliśmy niezbędnych korekt cenowych. Dzięki naszej wielkości i sieci dostawców widzimy również długoterminowe możliwości, które wynikają z tej sytuacji.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".