Inwestycja w Aluprofie mimo spowolnienia

Autor: |Data publikacji:

Lider segmentu profili aluminiowych, Aluprof z Bielska-Białej zauważa już od kilku miesięcy malejące zapotrzebowanie na systemy aluminiowe, sądząc, że podobne spowolnienie utrzyma się w I półroczu 2023 roku. Pomimo tego, firma nie rezygnuje z planów inwestowania w moce produkcyjne.

Podobnie jak w całej Grupie Kety, spadną również przychody i zyski w Aluprofie stojącym na czele jej Segmentu Systemów Aluminiowych. O ile tegoroczne przychody zamkną się u systemodawcy z Bielska-Białej w granicach 2,43 mld zł, to te prognozowane na rok 2023 będą o 6 proc. niższe i wyniosą prawdopodobnie niemal 2,3 mld zł. Zakładana na przyszły rok EBITDA ma dla tego segmentu wynieść 313 mln zł.

Pomimo słabszej koniunktury i zauważalnego spadku zapotrzebowania na produkty sektora budowlanego, Aluprof nie rezygnuje jednak z inwestycji. Do końca 2023 roku wybuduje i uruchomi w Złotowie nowy zakład, produkujący systemy architektoniczne. Pozwoli to na dysponowanie w sezonie 2024 mocami większymi o 20 proc. Ponadto przez cały rok prowadzone będą działania zwiększające wydajność produkcji oraz efektywność kosztową. Choć Aluprof spodziewa się przyszłorocznego spadku przychodów na rynku krajowym, to liczy na sukcesy polskich eksporterów.

Tomasz Grela mówi:

Sytuacja, która dotknęła nas w trzecim i czwartym kwartale prawdopodobnie będzie wyglądała podobnie w roku kolejnym. (…) Spodziewamy się, że nasza sprzedaż na rynku krajowym będzie mniejsza. (…) Z uwagi na to, że duża część naszych klientów produkuje i eksportuje – wykorzystają więc sytuację polepszającej się koniunktury na rynkach eksportowych. Chcielibyśmy rosnąć uczestnicząc w zwiększającym się rynku eksportowym.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".