Inwestorzy w czasie pandemii niemal całkowicie zrezygnowali z remontów w swoich gospodarstwach domowych w obawie przed wpuszczaniem fachowców do swoich domów. Takie wnioski płyną z lektury Barometru Budowlanego przygotowanego przez niemiecki Bau-Info-Consult.
Instytut Bau-Info-Consult z Düsseldorfu przeprowadził wywiady telefoniczne z 600 podmiotami budowlanymi w całych Niemczech w ciągu pierwszych sześciu tygodni występowania koronawirusa w tym kraju. Pytania dotyczyły oczekiwań dotyczących wyników finansowych w obliczu kryzysu.
Nieźle dzięki nowemu budownictwu
Jak wynika z badania, raptem 16 procent firm budowlanych oczekuje wzrostu sprzedaży w 2020 roku. Jednak niemal co druga firma budowlana (48 proc.) zakłada, że sprzedaż w 2020 r. będzie mniej więcej na takim samym poziomie jak w roku 2019 r. To dobra wiadomość, bo 2019 r. był bardzo dobry dla niemieckiej branży budowlanej.
Ten optymizm wielu przedsiębiorstw może być na pierwszy rzut oka zadziwiający, ale trzeba wziąć pod uwagę, że branża budowlana przez okres pandemii i lockdownu w dużej mierze nadal mogła kontynuować realizację zamówień, choć musiała spełniać warunki wynikające z obostrzeń. To pozytywna różnica w porównaniu z wieloma innymi sektorami gospodarki. Ponadto portfel zamówień w tym okresie to w dużej mierze nowe budownictwo, a w tym przypadku prace budowlane mogły odbywać się bez większych zakłóceń.
Trudna sytuacja firm remontowych
Jak wynika z barometru nastrojów firm budowlanych, dużo gorzej prezentuje się sytuacja firm zajmujących się remontami i montażami. Niemieccy inwestorzy w czasie pandemii niemal całkowicie zrezygnowali z remontów w swoich gospodarstwach domowych w obawie przed wpuszczaniem fachowców do swoich domów i ewentualnego zarażenia się koronawirusem. W związku z tym połowa firm z sektora remontowego oczekuje spadków sprzedaży w tym roku.
Również w Polsce można zauważyć, że wielu inwestorów wstrzymało się z większymi pracami remontowymi. Dlatego z inicjatywy Stowarzyszenia Dom Bezpieczny powstała inicjatywa #KlientBezpieczny, która ma na celu przekonywanie społeczeństwa, że prace remontowo-budowlane mogą odbywać się z zachowaniem najwyższych standardów higienicznych (pisaliśmy o niej TUTAJ). Stowarzyszenie stworzyło wytyczne zarówno dla fachowców, jak i punktów sprzedaży, związane z bezpieczną obsługą klientów. Forum Branżowe jest patronem medialnym tego przedsięwzięcia. Więcej na ten temat napiszemy 23 czerwca – wówczas odbędzie się ogólnopolska konferencja prasowa na temat akcji #KlientBezpieczny.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".