Internorm, austriacki producent stolarki, podał swoje wyniki finansowe za 2020 r. Zarząd firmy jest z nich zadowolony, ponieważ okazały się one lepsze niż wcześniejsze prognozy.
W roku finansowym 2020 napływ zamówień wyniósł 375 mln euro i był o 1,5 proc. wyższy, niż w analogicznym okresie roku 2019. Wzrosty te odnotowano na niemal wszystkich rynkach. W Austrii wzrost wyniósł 3,5 proc., w Szwajcarii 6,4 a w Niemczech aż 10 proc. Włochy, Francja i Wielka Brytania okazały się rynkami, na których wyniki były na minusie – odnotowano tu spadki na poziomie 12,1-14,3 proc. Eksport stanowił 58 proc.
Internorm poinformował też, że spadła jednak sprzedaż zamówień do poziomu 368 mln euro (spadek o 0,7 proc.). Zarząd Internormu jest zadowolony z uzyskanych wyników. Przedstawiciele firmy podczas konferencji prasowej zaznaczali, że w okresie naznaczonym pandemią koronawirusa prognozy analityków rynku zapowiadały się znacznie gorzej.
Firma zatrudnia obecnie 1974 osoby na całym świecie. To o 68 więcej niż w roku poprzednim. Na 2021 rok firma planuje inwestycje o wartości 32 mln euro. Kwotę tą przeznaczy m.in. na innowacje produktowe oraz działania z zakresu digitalizacji.
Christian Klinger, współwłaściciel i rzecznik firmy:
Dzięki wysokiemu poziomowi środków własnych mamy dobrą pozycję wyjściową do inwestowania antycyklicznego, aby mocno wystartować. Jesteśmy w tej szczęśliwej sytuacji, że nie musimy w tym celu polegać na bankach. W tych czasach opłacalna okazała się strategia trzymania pieniędzy w firmie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".