Internorm ze wzrostem zamówień i spadkiem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Internorm, austriacki producent stolarki, podał swoje wyniki finansowe za 2020 r. Zarząd firmy jest z nich zadowolony, ponieważ okazały się one lepsze niż wcześniejsze prognozy.

W roku finansowym 2020 napływ zamówień wyniósł 375 mln euro i był o 1,5 proc. wyższy, niż w analogicznym okresie roku 2019. Wzrosty te odnotowano na niemal wszystkich rynkach. W Austrii wzrost wyniósł 3,5 proc., w Szwajcarii 6,4 a w Niemczech aż 10 proc. Włochy, Francja i Wielka Brytania okazały się rynkami, na których wyniki były na minusie – odnotowano tu spadki na poziomie 12,1-14,3 proc. Eksport stanowił 58 proc.

Internorm poinformował też, że spadła jednak sprzedaż zamówień do poziomu 368 mln euro (spadek o 0,7 proc.). Zarząd Internormu jest zadowolony z uzyskanych wyników. Przedstawiciele firmy podczas konferencji prasowej zaznaczali, że w okresie naznaczonym pandemią koronawirusa prognozy analityków rynku zapowiadały się znacznie gorzej.

Firma zatrudnia obecnie 1974 osoby na całym świecie. To o 68 więcej niż w roku poprzednim. Na 2021 rok firma planuje inwestycje o wartości 32 mln euro. Kwotę tą przeznaczy m.in. na innowacje produktowe oraz działania z zakresu digitalizacji.

Christian Klinger, współwłaściciel i rzecznik firmy:

Dzięki wysokiemu poziomowi środków własnych mamy dobrą pozycję wyjściową do inwestowania antycyklicznego, aby mocno wystartować. Jesteśmy w tej szczęśliwej sytuacji, że nie musimy w tym celu polegać na bankach. W tych czasach opłacalna okazała się strategia trzymania pieniędzy w firmie.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.