Skutki spowolnienia gospodarczego postrzegane są w Grupie Mercor jako szansa dla dostawców z konkurencyjnymi cenami. W czerwcu spółka pozyskała rekordową wartość zamówień, o ¼ wyższą niż w maju.
Pozytywne sygnały płyną z gdańskiej Grupy Mercor, lidera segmentu zabezpieczeń ppoż., która informuje o kolejnym miesiącu wzrostu wartości zamówień. Po wcześniejszej informacji o 15-proc. wzroście r/r wartości zamówień w maju, także czerwiec zakończył się wzrostem. Mercor pozyskał w tym miesiącu zamówienia o wartości 66,6 mln zł, co wobec 53 mln zł pozyskanych w maju, oznacza to dalszy wzrost m/m o 25,6 proc. W pierwszym półroczu br. spółka pozyskała zamówienia o wartości niemal 325 mln zł, co wobec 277,7 mln zł pozyskanych w analogicznym okresie roku ubiegłego daje wzrost 17-procentowy. A przecież I półrocze 2022 oceniane było w branży jako bardzo udane.
Przypomnijmy, że rok obrotowy Mercor zamknął 31 marca, wykazując wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 26 proc. (pisaliśmy tym TUTAJ). Przychody osiągnęły wartość 628,4 mln zł, a zysk netto przekroczył 42 mln zł. Także pozostałe wskaźniki finansowe uzyskały wzrosty 50-procentowe i wyższe. Wyniki Mercora po I półroczu świadczyć mogą o zmierzaniu do kolejnych, rekordowych dla spółki wyników. Prezes zarządu, Krzysztof Krempeć, zwraca uwagę na dywersyfikację działalności spółki i oparcie jej sprzedaży o wiele rynków. „Chociażby z tego względu – jak napisał w podsumowaniu ubiegłorocznych wyników – skutki ewentualnego spowolnienia w poszczególnych krajach czy regionach są dla nas mniej odczuwalne, a czasem stwarzają także rynkowe szanse, ponieważ wtedy bardziej konkurencyjni cenowo dostawcy zyskują na znaczeniu”. Podobne szanse mają w tym czasie także inni producenci wyrobów stolarki budowlanej.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


