Hydro podsumowuje rok i stawia na ekologię

Red.: |Data publikacji:

Norsk Hydro podliczyło wyniki za 2020 r. Przychody wyniosły 138,11 mld koron norweskich (ok. 60,83 mld zł) w stosunku do 149,76 mld (ok. 65,96 mld zł) w roku 2019.

Norsk Hydro oferująca systemy budowlane z aluminium pod markami Wicona i Sapa, podsumowała rok 2020 pod względem finansowym. Grupa zanotowała w całym roku spadek w przychodach, jednak wyniki z IV kwartału były już wyższe w stosunku do analogicznego okresu z roku 2019. Spółka przyznaje, że pod koniec roku widać było sygnały ożywienia na rynku w porównaniu do wcześniejszych kwartałów, dotkniętymi skutkami pandemii. W IV kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły 35,89 mld koron (ok. 15,81 mld zł) w stosunku do 35,49 mld (ok. 15,63 mld zł) w 2019 r.

Zakład Hydro w Chrzanowie.

Hydro przedstawiło także plan rozwoju w takich dziedzinach, jak recykling czy odnawialne źródła energii. Do 2025 r. firma planuje zwiększyć ponad dwukrotnie wykorzystanie złomu poużytkowego. Planowane są także inwestycje w odnawialne źródła energii, firma chce zainwestować w projekty o mocy 1 GW w samym 2021 r. Hydro ma swoje zakłady w Polsce w Chrzanowie, Krakowie, Łodzi i Trzciance, a także biuro w Warszawie. Firma jest dostawcą m.in. systemów aluminiowych i fasad do budownictwa. W oddziałach w Polsce pracuje ponad 1100 pracowników.

Zobacz również

We Włoszech stabilnie rośnie sprzedaż stolarki z PCW

We Włoszech stabilnie rośnie sprzedaż stolarki z PCW

We Włoszech coraz większą popularnością cieszy się stolarka z PCW. W minionym roku zanotowano wzrost sprzedaż tych produktów o 1,5 proc.

Grupa Kęty w I kwartale: spadek przychodów, ale wzrost zysku

Grupa Kęty w I kwartale: spadek przychodów, ale wzrost zysku

Grupa Kęty, do której należy m.in. Aluprof, podała szacunkowe dane finansowe za pierwszy kwartał roku 2024. Spółka podkreśla, że pozyskała zamówienia na zadowalającym poziomie.

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

1