Hydro podsumowało działalność za 2022 r. Był to sezon, w którym spółka odnotowała rekordowe wyniki.
W 2022 r. Hydro osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 207,92 mld koron norweskich (ok. 92 mld zł) w porównaniu do 149,65 mld (ok. 66,2 mld zł) w roku 2021. Jeśli chodzi o skorygowany wynik EBITDA, to w zakończonym właśnie roku wyniósł on 39,66 mld koron (ok. 17,5 mld zł) w stosunku do 28,01 mld koron (ok. 12,3 mld zł). Spółka tak dobre wyniki tłumaczy m.in. swoją polityka kosztową i wysokimi cenami aluminium w minionym roku, choć jednocześnie spółka przyznaje, że popyt na wyroby z aluminium spadał.
Firma obserwuje wzrost popytu na aluminium niskoemisyjne i prognozuje, że od 2022 r. do 2030 r. sprzedaż rosnąć będzie ok. 20 proc. rocznie. Na rynkach unijnych i w Ameryce Północnej „zielone” aluminium będzie do 2030 r. dominować.
Hydro obserwuje kilka megatrendów, które będą wpływać na działalność w najbliższych miesiącach. Po pierwsze, to sytuacja geopolityczna, rosnąca rywalizacja między mocarstwami, z jednoczesną słabnącą rolą instytucji globalnych i spadającym zaufaniem społeczeństw. Po drugie – to ciągle istniejący problem łańcucha dostaw, którego wady uwypukliła pandemia. Inwazja Rosji na Ukrainę tylko przedłużyła i nasiliła te problemy. Dlatego dostęp do materiałów, do taniej energii będą stanowić o coraz większej przewadze strategicznej przedsiębiorstw. Dużym zadaniem dla przemysłu są także działania związane z ochroną klimatu. Panuje na rynku oczekiwanie wobec przedsiębiorców i polityków, by wykonywać więcej by chronić klimat, m.in. wprowadzać bardziej rygorystyczne regulacje.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".