Hydro notuje rekordowe wyniki po trudnym roku

Autor: |Data publikacji:

Hydro podsumowało działalność za 2022 r. Był to sezon, w którym spółka odnotowała rekordowe wyniki.

W 2022 r. Hydro osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 207,92 mld koron norweskich (ok. 92 mld zł) w porównaniu do 149,65 mld (ok. 66,2 mld zł) w roku 2021. Jeśli chodzi o skorygowany wynik EBITDA, to w zakończonym właśnie roku wyniósł on 39,66 mld koron (ok. 17,5 mld zł) w stosunku do 28,01 mld koron (ok. 12,3 mld zł). Spółka tak dobre wyniki tłumaczy m.in. swoją polityka kosztową i wysokimi cenami aluminium w minionym roku, choć jednocześnie spółka przyznaje, że popyt na wyroby z aluminium spadał.

Firma obserwuje wzrost popytu na aluminium niskoemisyjne i prognozuje, że od 2022 r. do 2030 r. sprzedaż rosnąć będzie ok. 20 proc. rocznie. Na rynkach unijnych i w Ameryce Północnej „zielone” aluminium będzie do 2030 r. dominować.

Hydro obserwuje kilka megatrendów, które będą wpływać na działalność w najbliższych miesiącach. Po pierwsze, to sytuacja geopolityczna, rosnąca rywalizacja między mocarstwami, z jednoczesną słabnącą rolą instytucji globalnych i spadającym zaufaniem społeczeństw. Po drugie – to ciągle istniejący problem łańcucha dostaw, którego wady uwypukliła pandemia. Inwazja Rosji na Ukrainę tylko przedłużyła i nasiliła te problemy. Dlatego dostęp do materiałów, do taniej energii będą stanowić o coraz większej przewadze strategicznej przedsiębiorstw. Dużym zadaniem dla przemysłu są także działania związane z ochroną klimatu. Panuje na rynku oczekiwanie wobec przedsiębiorców i polityków, by wykonywać więcej by chronić klimat, m.in. wprowadzać bardziej rygorystyczne regulacje.

Zobacz również

Czytaj majowe Forum Branżowe

Czytaj majowe Forum Branżowe

Czytaj majowe „Forum Branżowe”. Gościem najnowszego numeru jest Grzegorz Ratajczak, dyrektor wykonawczy i członek zarządu firmy Krishome.

Monter Show ’25 już niedługo

Monter Show ’25 już niedługo

Już na początku czerwca odbędzie się ważne wydarzenie dla środowiska montażystów - Monter Show 2025, organizowane przez Stowarzyszenie Monterów Stolarki. Tradycyjnie patronat medialny nad wydarzeniem objęło nasze wydawnictwo.

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro w USA uruchamia fabrykę schodów strychowych. Mieści się ona w miejscowości Elizabeth City w Karolinie Północnej.