Hydro notuje rekordowe wyniki po trudnym roku

Autor: |Data publikacji:

Hydro podsumowało działalność za 2022 r. Był to sezon, w którym spółka odnotowała rekordowe wyniki.

W 2022 r. Hydro osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 207,92 mld koron norweskich (ok. 92 mld zł) w porównaniu do 149,65 mld (ok. 66,2 mld zł) w roku 2021. Jeśli chodzi o skorygowany wynik EBITDA, to w zakończonym właśnie roku wyniósł on 39,66 mld koron (ok. 17,5 mld zł) w stosunku do 28,01 mld koron (ok. 12,3 mld zł). Spółka tak dobre wyniki tłumaczy m.in. swoją polityka kosztową i wysokimi cenami aluminium w minionym roku, choć jednocześnie spółka przyznaje, że popyt na wyroby z aluminium spadał.

Firma obserwuje wzrost popytu na aluminium niskoemisyjne i prognozuje, że od 2022 r. do 2030 r. sprzedaż rosnąć będzie ok. 20 proc. rocznie. Na rynkach unijnych i w Ameryce Północnej „zielone” aluminium będzie do 2030 r. dominować.

Hydro obserwuje kilka megatrendów, które będą wpływać na działalność w najbliższych miesiącach. Po pierwsze, to sytuacja geopolityczna, rosnąca rywalizacja między mocarstwami, z jednoczesną słabnącą rolą instytucji globalnych i spadającym zaufaniem społeczeństw. Po drugie – to ciągle istniejący problem łańcucha dostaw, którego wady uwypukliła pandemia. Inwazja Rosji na Ukrainę tylko przedłużyła i nasiliła te problemy. Dlatego dostęp do materiałów, do taniej energii będą stanowić o coraz większej przewadze strategicznej przedsiębiorstw. Dużym zadaniem dla przemysłu są także działania związane z ochroną klimatu. Panuje na rynku oczekiwanie wobec przedsiębiorców i polityków, by wykonywać więcej by chronić klimat, m.in. wprowadzać bardziej rygorystyczne regulacje.

Zobacz również

Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej

Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej

W dniach 19-22 listopada w Mediolanie odbyły się targi Made Expo, które obfitowały w charakterystyczne dla rynków Europy południowo-zachodniej rozwiązania

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.