Hydro podało wyniki handlowe za 2023 r. To okres, w którym spółka odnotowała spadki sprzedaży i zysku.
Hydro podsumowało miniony rok pod względem handlowym. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 193,61 mld koron norweskich (ok. 73,26 mld zł) i były niższe w porównaniu z rokiem 2022, wówczas było to 207,92 mld koron (ok. 78,68 mld zł). Z kolei wielkość skorygowanego EBITDA za cały miniony rok to 22,25 mld koron (ok. 8,42 mld zł) w stosunku do 39,66 mld koron (ok. 15 mld zł) w roku 2022.

Spółka informuje, że na wynik wpływ miało szereg czynników. Przede wszystkim spadek cen sprzedaży aluminium i tlenku glinu, niższy wolumen produktów ekstrudowanych i recyklingu, wyższe koszty stałe, a także niższe przychody ze sprzedaży energii. Te negatywne zjawiska zostały częściowo skompensowane przez niższe koszty zakupu surowców oraz wyższe marże i pozytywne efekty kursów walut. Spółka także przyznaje, że popyt na produkty z aluminium w budownictwie mieszkaniowym oraz segmencie przemysłowym jest niższy niż w roku ubiegłym.
Hilde Merete Aasheim, prezes Hydro, podkreśla, że szczególnie trudny dla spółki był czwarty kwartał:
Trudna sytuacja na rynkach doprowadziła do słabszego wyniku w czwartym kwartale 2023 r. Zarządzamy krótkoterminowym wahaniem poprzez realizację naszych programów ulepszeń i planów handlowych. To pozwala nam utrzymywać nasze pozycjonowanie się jako firmy szukającej długoterminowych korzyści i wartości dla aluminium.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Trudna sytuacja na rynkach doprowadziła do słabszego wyniku w czwartym kwartale 2023 r. Zarządzamy krótkoterminowym wahaniem poprzez realizację naszych programów ulepszeń i planów handlowych. To pozwala nam utrzymywać nasze pozycjonowanie się jako firmy szukającej długoterminowych korzyści i wartości dla aluminium.

