Hydro: 22-proc. spadku popytu na profile aluminiowe

Red.: |Data publikacji:

Hydro Extrusion Poland otworzyło w Trzciance w połowie lipca nową linię produkcyjną oraz uruchomiło farmę solarną. Koncern podsumował również wyniki finansowe z drugiego kwartału.

Producent systemów aluminiowych Hydro Extrusion Poland uroczyście otworzył 13 lipca farmę fotowoltaiczną. Zainstalowana jest ona w Trzciance, przy zakładzie produkcyjnym firmy. Będzie tu wytwarzana energia o mocy 7,5 GWh w skali roku. O rozpoczęciu budowy pisaliśmy TUTAJ. Jednocześnie firma zainstalowała w swoim zakładzie 8-calową prasę do wyciskania profili aluminiowych. Panele fotowoltaiczne będą dostarczały energię m.in. do zasilania nowej linii, pokryje ona ok. 50 proc. zapotrzebowania prasy . Hydro informuje, że dzięki tej inwestycji uczyniło kolejny krok w redukcji emisji COw procesie produkcyjnym. Celem jest zmniejszenie emisji o 30 proc. do 2030 r.

Piotr Wieliński,dyrektor zarządzający w Hydro Extrusion Poland

Piotr Wieliński, dyrektor zarządzający Hydro Extrusion Poland przyznał, że:

W Hydro konsekwentnie i z determinacją pracujemy nad znalezieniem skutecznych i efektywnych sposobów na redukcję śladu węglowego, co, naszym zdaniem, staje się dziś obowiązkiem każdego odpowiedzialnego przedsiębiorstwa działającego w branży produkcyjnej. Skrupulatne badania, szczegółowe prognozy inwestycyjne, innowacyjność oraz zaangażowanie naszych specjalistów zaowocowały otwarciem pierwszej na świecie linii z 8-calową prasą do wyciskania profili aluminiowych, zasilanej farmą solarną bez pośrednictwa sieci.

Dostawcą prasy jest włoska firma Presezzi Extrusion. Hydro podaje, że elementami inwestycji były: nowa piła do wałków, piece indukcyjne, prasa P27, nowy stretcher, wydłużony o 22 mb, stół wybiegowy, modernizacja układu intensywnego chłodzenia czy modernizacja pullerów.

Koncern Hydro podsumował również II kwartał. Wyniki są niższe pod kątem wartości przede wszystkim z powodu spadającej ceny aluminium i tlenku glinu. To też odbicie malejącego popytu na wyroby budowlane na globalnych rynkach. Spadki wolumenu sprzedaży widoczne były głównie w Europie i Północnej Ameryce. W Europie popyt na profile aluminiowe w drugim kwartale spadł o 22 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Jednocześnie był wyższy o 1 proc. w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku. W Ameryce Północnej spadł o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku i, podobnie jak w Europie, o 1 proc. wzrósł w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku.

Hydro osiągnęło w drugim kwartale przychody w wysokości 53,6 mld koron norweskich (ok. 21,3 mld zł) w porównaniu do 64,7 mld koron (ok. 25,7 mld zł) w II kwartale w roku 2022. Z kolei wartość skorygowanego EBITDA wyniosła w tym roku w drugim kwartale 7 mld koron (ok. 2,8 mld zł) w stosunku do 11,5 mld  koron (ok. 1.6 mld zł) w tym samym okresie rok wcześniej.

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1