Hydro: 22-proc. spadku popytu na profile aluminiowe

Red.: |Data publikacji:

Hydro Extrusion Poland otworzyło w Trzciance w połowie lipca nową linię produkcyjną oraz uruchomiło farmę solarną. Koncern podsumował również wyniki finansowe z drugiego kwartału.

Producent systemów aluminiowych Hydro Extrusion Poland uroczyście otworzył 13 lipca farmę fotowoltaiczną. Zainstalowana jest ona w Trzciance, przy zakładzie produkcyjnym firmy. Będzie tu wytwarzana energia o mocy 7,5 GWh w skali roku. O rozpoczęciu budowy pisaliśmy TUTAJ. Jednocześnie firma zainstalowała w swoim zakładzie 8-calową prasę do wyciskania profili aluminiowych. Panele fotowoltaiczne będą dostarczały energię m.in. do zasilania nowej linii, pokryje ona ok. 50 proc. zapotrzebowania prasy . Hydro informuje, że dzięki tej inwestycji uczyniło kolejny krok w redukcji emisji COw procesie produkcyjnym. Celem jest zmniejszenie emisji o 30 proc. do 2030 r.

Piotr Wieliński,dyrektor zarządzający w Hydro Extrusion Poland

Piotr Wieliński, dyrektor zarządzający Hydro Extrusion Poland przyznał, że:

W Hydro konsekwentnie i z determinacją pracujemy nad znalezieniem skutecznych i efektywnych sposobów na redukcję śladu węglowego, co, naszym zdaniem, staje się dziś obowiązkiem każdego odpowiedzialnego przedsiębiorstwa działającego w branży produkcyjnej. Skrupulatne badania, szczegółowe prognozy inwestycyjne, innowacyjność oraz zaangażowanie naszych specjalistów zaowocowały otwarciem pierwszej na świecie linii z 8-calową prasą do wyciskania profili aluminiowych, zasilanej farmą solarną bez pośrednictwa sieci.

Dostawcą prasy jest włoska firma Presezzi Extrusion. Hydro podaje, że elementami inwestycji były: nowa piła do wałków, piece indukcyjne, prasa P27, nowy stretcher, wydłużony o 22 mb, stół wybiegowy, modernizacja układu intensywnego chłodzenia czy modernizacja pullerów.

Koncern Hydro podsumował również II kwartał. Wyniki są niższe pod kątem wartości przede wszystkim z powodu spadającej ceny aluminium i tlenku glinu. To też odbicie malejącego popytu na wyroby budowlane na globalnych rynkach. Spadki wolumenu sprzedaży widoczne były głównie w Europie i Północnej Ameryce. W Europie popyt na profile aluminiowe w drugim kwartale spadł o 22 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Jednocześnie był wyższy o 1 proc. w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku. W Ameryce Północnej spadł o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku i, podobnie jak w Europie, o 1 proc. wzrósł w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku.

Hydro osiągnęło w drugim kwartale przychody w wysokości 53,6 mld koron norweskich (ok. 21,3 mld zł) w porównaniu do 64,7 mld koron (ok. 25,7 mld zł) w II kwartale w roku 2022. Z kolei wartość skorygowanego EBITDA wyniosła w tym roku w drugim kwartale 7 mld koron (ok. 2,8 mld zł) w stosunku do 11,5 mld  koron (ok. 1.6 mld zł) w tym samym okresie rok wcześniej.

Zobacz również

Sprzedaż okien w Niemczech zależy od landu

Sprzedaż okien w Niemczech zależy od landu

W całych Niemczech w 2023 roku sprzedano o 1,5 mln mniej jednostek okiennych. Jednak dwa kraje związkowe odnotowały wzrost.

Hydro: miniony rok był pełny wyzwań

Hydro: miniony rok był pełny wyzwań

W zakończonym właśnie roku Hydro odnotowało spadek przychodów ze sprzedaży, a także zysków. Na ten wynik wpłynął m.in. spadek cen aluminium.

Sprzedawcy okien: sytuacja się ustabilizowała, ale rynek jest trudny

Sprzedawcy okien: sytuacja się ustabilizowała, ale rynek jest trudny

Handlowcy widzą niewielką poprawę, jeśli chodzi o sprzedaż okien. Dużo klientów korzysta z dofinansowania z programu "Czyste Powietrze".

1