Homag podsumował rok 2022. To okres, w którym firma osiągnęła rekordowo wysokie wyniki handlowe, zarówno jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży, jak i zyski.
Producent maszyn Homag podliczył wyniki w roku finansowym 2022. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 1,6 mld euro w stosunku do 1,36 mld w roku 2021. Jest to wzrost o 17 proc. Z kolei wartość wskaźnika EBIT wyniosła 124,8 mln euro w porównaniu do 92 mln, co jest wzrostem aż o 36 proc. Firma podkreśla, że rekordowe wyniki udało się uzyskać w okresie, w którym obecne były wciąż problemy w łańcuchu dostaw oraz panowały wysokie ceny materiałów. Świetnie dane handlowe Homag uzyskał dzięki wysokiemu wykorzystaniu mocy produkcyjnych oraz poprawie wydajności pracy. W firmie wzrosła także liczba pracowników do 7525 w porównaniu do 7164 na koniec 2021 r.
Homag jest również bardzo zadowolony z poziomu zamówień. W minionym roku spółce udało się pozyskać zamówienia na kwotę 1,7 mld euro, na porównywalnym poziomie z roku poprzedniego – w 2021 była to kwota 1,71 mld euro. To według firmy kolejny rok z rekordowymi poziomami zamówień. Szczególnie dobre wyniki firma osiągnęła w Ameryce Północnej, wzrost zamówień był tam na poziomie 45 proc. Homag zakończył rok z portfelem zamówień o wartości 1,1 mld euro w porównaniu do 996 mln w roku 2021.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.