Homag podsumował rok 2022. To okres, w którym firma osiągnęła rekordowo wysokie wyniki handlowe, zarówno jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży, jak i zyski.
Producent maszyn Homag podliczył wyniki w roku finansowym 2022. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 1,6 mld euro w stosunku do 1,36 mld w roku 2021. Jest to wzrost o 17 proc. Z kolei wartość wskaźnika EBIT wyniosła 124,8 mln euro w porównaniu do 92 mln, co jest wzrostem aż o 36 proc. Firma podkreśla, że rekordowe wyniki udało się uzyskać w okresie, w którym obecne były wciąż problemy w łańcuchu dostaw oraz panowały wysokie ceny materiałów. Świetnie dane handlowe Homag uzyskał dzięki wysokiemu wykorzystaniu mocy produkcyjnych oraz poprawie wydajności pracy. W firmie wzrosła także liczba pracowników do 7525 w porównaniu do 7164 na koniec 2021 r.
Homag jest również bardzo zadowolony z poziomu zamówień. W minionym roku spółce udało się pozyskać zamówienia na kwotę 1,7 mld euro, na porównywalnym poziomie z roku poprzedniego – w 2021 była to kwota 1,71 mld euro. To według firmy kolejny rok z rekordowymi poziomami zamówień. Szczególnie dobre wyniki firma osiągnęła w Ameryce Północnej, wzrost zamówień był tam na poziomie 45 proc. Homag zakończył rok z portfelem zamówień o wartości 1,1 mld euro w porównaniu do 996 mln w roku 2021.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".