Grupa Selena po III kwartałach jest na plusie

Autor: |Data publikacji:

Selena, producent i dystrybutor chemii budowlanej, opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2023. Grupa jest na plusie, zarówno jeśli chodzi o wartość sprzedaży, jak i zysk oraz wskaźnik EBIDTA.

Przedstawione przez Grupę Selena wyniki wskazują na zwiększenie przychodów netto ze sprzedaży. W omawianym okresie wyniosły one 491,6 mln zł wobec 452,5 mln w poprzednim kwartale. Niemniej w odniesieniu do III kwartału 2022 r. jest to spadek z poziomu 569 mln zł.

Wyższe są natomiast zyski i to zarówno w odniesieniu do analogicznego okresu rok wcześniej, jak też II kwartału roku 2023. Zysk z działalności operacyjnej zwiększył się r/r – z 67,6 mln zł do 70,5 mln. W przypadku zysku netto jest to kwota 54,8 mln zł wobec 46,4 mln rok wcześniej.

Wzrosła także EBIDTA, osiągając w III kwartale 2023 r. – 80,7 mln zł. Rok wcześniej była to kwota 79,4 mln zł.

Analizując ostatnie raporty Seleny widać, że minęła zła passa, uwidoczniona w wynikach z minionego kwartału. Najmniejsza różnica dotyczy przychodów netto ze sprzedaży. W II kwartale osiągnęły one 452,5 mln zł. Natomiast zysk z działalności operacyjnej to 28,7 mln zł, zysk netto – 11,8 mln, a EBIDTA – 38,6 mln zł.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".