Grupa Roto zakończyła rok 2022 wzrostem obrotów

Autor: |Data publikacji:

Grupa Roto zakończyła rok 2022 jednocyfrowym wzrostem sprzedaży. Były to wyniki zgodne z przewidywaniami, choć pozytywnie zaskoczył czwarty kwartał.

Grupa Roto zaprezentowała wyniki za cały ubiegły rok. Firma poinformowała, że wartość obrotu osiągnęła 866,5 mln euro, co oznacza wzrost o 7,2 proc w stosunku do roku poprzedniego. Nawet w czwartym kwartale wszystkie dywizje zanotowały wzrost. Firma przygotowana była na gorsze wyniki w ostatnich trzech miesiącach roku ze względu na trudną sytuację na rynku, przede wszystkim zaufanie klientów było historycznie niskie, a inflacja rekordowo wysoka. Przypomnijmy, że w listopadzie Grupa Roto ogłosiła, że w trzech kwartałach osiągnęła obroty na poziomie 674 mln euro, co było wzrostem o 9,2 proc. w stosunku do trzech kwartałów w 2021 r. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Najlepsze wyniki sprzedażowe Roto osiągnęło w krajach w Europie Północnej, Wschodniej i Południowej, a także w Ameryce Północnej i Południowej. Choć także sprzedaż na rynku niemieckim, była lepsza, niż firma oczekiwała. Grupa przyznała jednak, że odnotowała spadek zysków. Jest to efekt rosnących cen m.in. surowców do produkcji. Firma nie zdołała przenieść wszystkich podwyżek na klienta, poprzez wzrost cen produktów.

Jeśli chodzi o początek bieżącego roku, to Grupa ocenia, że popyt spadł mniej, niż były oczekiwania. Dlatego firma jest ostrożnie optymistyczna co do wyników w tym roku. Roto spodziewa się, że zakończy 2023 r. niewielkim wzrostem obrotów. Do wzrostu przyczynią się także wykonane w ostatnich latach przejęcia.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.