Grupa NSG kończy rok finansowy ze wzrostem sprzedaży i zysku

Autor: |Data publikacji:

Grupa NSG podsumowała swój rok finansowy, zakończony 31 marca. Spółce, mimo dużych trudności na rynku, udało się wypracować wzrost przychodu o 27 proc.

Grupa NSG, właściciel marki Pilkington, podsumowała rok fiskalny – to okres od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca bieżącego roku. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 763,5 mld jenów (ok. 22,6 mld zł) w stosunku do 600,6 mld (ok. 17,8 mld zł), co oznacza wzrost o 27 proc. Znacząco wyższy jest także zysk operacyjny, w zakończonym  roku wyniósł on 34,8 mld jenów (ok. 1 mld zł) w stosunku do 20 mld (ok. 590 mln zł) rok wcześniej, to wzrost o 74 proc.

Spółka podała informacje także o wynikach w segmencie szkła architektonicznego. Tutaj również NSG odnotowało wzrost przychodów, w zakończonym roku wyniosły one 365,9 mld jenów (ok. 10,8 mld zł) w stosunku do 281,8 mld jenów (ok. 8,3 mld zł). Wyższy był także zysk operacyjny, w omawianym okresie wyniósł on 33,6 mld jenów (ok. 1 mld zł), a rok wcześniej była to kwota 28,1 mld jenów (ok. 830 mln zł). NSG informuje, że przychody wzrosły dzięki wysokiemu popytowi oraz wzrostowi cen we wszystkich regionach. Największy rynek dla NSG, jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to Europa. Sprzedaż szkła budowlanego w krajach europejskich ma także największy, bo 21-procentowy udział w całej sprzedaży Grupy.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.