Grupa NSG podsumowała swój rok finansowy, zakończony 31 marca. Spółce, mimo dużych trudności na rynku, udało się wypracować wzrost przychodu o 27 proc.
Grupa NSG, właściciel marki Pilkington, podsumowała rok fiskalny – to okres od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca bieżącego roku. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 763,5 mld jenów (ok. 22,6 mld zł) w stosunku do 600,6 mld (ok. 17,8 mld zł), co oznacza wzrost o 27 proc. Znacząco wyższy jest także zysk operacyjny, w zakończonym roku wyniósł on 34,8 mld jenów (ok. 1 mld zł) w stosunku do 20 mld (ok. 590 mln zł) rok wcześniej, to wzrost o 74 proc.
Spółka podała informacje także o wynikach w segmencie szkła architektonicznego. Tutaj również NSG odnotowało wzrost przychodów, w zakończonym roku wyniosły one 365,9 mld jenów (ok. 10,8 mld zł) w stosunku do 281,8 mld jenów (ok. 8,3 mld zł). Wyższy był także zysk operacyjny, w omawianym okresie wyniósł on 33,6 mld jenów (ok. 1 mld zł), a rok wcześniej była to kwota 28,1 mld jenów (ok. 830 mln zł). NSG informuje, że przychody wzrosły dzięki wysokiemu popytowi oraz wzrostowi cen we wszystkich regionach. Największy rynek dla NSG, jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to Europa. Sprzedaż szkła budowlanego w krajach europejskich ma także największy, bo 21-procentowy udział w całej sprzedaży Grupy.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.