Grupa NSG podsumowała swój rok finansowy, zakończony 31 marca. Spółce, mimo dużych trudności na rynku, udało się wypracować wzrost przychodu o 27 proc.
Grupa NSG, właściciel marki Pilkington, podsumowała rok fiskalny – to okres od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca bieżącego roku. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 763,5 mld jenów (ok. 22,6 mld zł) w stosunku do 600,6 mld (ok. 17,8 mld zł), co oznacza wzrost o 27 proc. Znacząco wyższy jest także zysk operacyjny, w zakończonym roku wyniósł on 34,8 mld jenów (ok. 1 mld zł) w stosunku do 20 mld (ok. 590 mln zł) rok wcześniej, to wzrost o 74 proc.
Spółka podała informacje także o wynikach w segmencie szkła architektonicznego. Tutaj również NSG odnotowało wzrost przychodów, w zakończonym roku wyniosły one 365,9 mld jenów (ok. 10,8 mld zł) w stosunku do 281,8 mld jenów (ok. 8,3 mld zł). Wyższy był także zysk operacyjny, w omawianym okresie wyniósł on 33,6 mld jenów (ok. 1 mld zł), a rok wcześniej była to kwota 28,1 mld jenów (ok. 830 mln zł). NSG informuje, że przychody wzrosły dzięki wysokiemu popytowi oraz wzrostowi cen we wszystkich regionach. Największy rynek dla NSG, jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to Europa. Sprzedaż szkła budowlanego w krajach europejskich ma także największy, bo 21-procentowy udział w całej sprzedaży Grupy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".