Grupa Kęty stawia na zrównoważony rozwój

Autor: |Data publikacji:

Grupa Kęty podsumowuje rok ogłaszając 14 proc. wzrosty sprzedaży i obiera strategię na następnych 5 lat. Kluczową jej częścią jest ekologia i zrównoważony rozwój.

Czwarty kwartał 2020 roku, według szacunków, przyniósł grupie 84 mln złotych zysku i 34 proc. wzrostu w porównaniu z czwartym kwartałem poprzedniego roku. Tym samym Grupa Kęty zamknie bieżący kwartał ze sprzedażą na poziomie 861 mln złotych i 14 proc. wzrostem w ujęciu rocznym. Wyniki te przekładają się na 89 mln złotych zysku operacyjnego (wzrost o 9 proc. w ujęciu rocznym) i 125 mln złotych zysku EBITDA (7 proc. wzrost rok do roku).  Spółka szacuje, że narastająco po czterech kwartałach 2020 roku osiągnie około 3,5 mld złotych przychodów ze sprzedaży, 510 mln złotych zysku z działalności operacyjnej i 656 mln złotych zysku EBITDA.

Tym samym Grupa Kęty w pełni zrealizowała swoje prognozy na rok 2020. Jednocześnie, zgodnie ze wcześniejszymi założeniami, zakończy czwarty kwartał z 630 mln złotych długu netto.

Grupa Kęty ogłosiła także szczegółową strategię na lata 2021-2025. To czwarta strategia rozwoju, która została ogłoszona przez Kęty pod kierownictwem Dariusza Mańko. Segment Systemów Aluminiowych postawi na poszerzenie oferty o nowe produkty (min. systemy przeciwpożarowe) i rozwój eksportu, szczególnie na rynkach brytyjskim i amerykańskim. O wynikach finansowych Aluprof przeczytasz TUTAJ.

Rozwój organiczny spółki ma być wsparty programem inwestycyjnym o łącznej wartości 1,1 mld zł. Spółka planuje osiągnąć 4,6 mld zł przychodów ze sprzedaży, 787 mln zł EBITDA oraz 470 mln zł zysku neto w 2025 roku.

Ogłoszono także cele pozafinansowe – tu na plan pierwszy wysuwają się ekologia i zrównoważony rozwój. Grupa Kęty planuje obniżenie własnego śladu węglowego o 15 proc. (w porównaniu z rokiem 2016, emisja bezpośrednia i pośrednia), a także: zwiększenie do 75 proc . udziału recyklatu aluminium w kształtownikach z własnych wlewków, wzrost produkcji folii i laminatów nadających się do recyklingu o 5 proc oraz wzrost udziału systemów aluminiowych w inwestycjach energooszczędnych i pasywnych o 20 proc.

Grupa skupi się także na budowaniu wizerunku dobrego pracodawcy poprzez dążenie do zmniejszenia rotacji pracowników o 5 proc. w skali rocznej i zmniejszenie liczby wypadków przy pracy, co pozwoliłoby na obniżenie wskaźnika TRIR (Total Recordable Incident Rate) do poziomu poniżej 1 w obszarze BHP. W plany grupy wpisuje się także objęcie 100 proc. dostawców zapisami Kodeksu Postępowania Dostawców, dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami na zasadach zgodnych z z polityką dywidendową oraz realizacja projektów na rzecz społeczności lokalnych.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".