Aluprof w drodze po 2 mld zł

Red.: |Data publikacji:

Trwa dobra passa Aluprofu, który wraz z innymi spółkami Segmentu Systemów Aluminiowych Grupy Kęty, odnotuje w IV kwartale wzrost przychodów o 15 proc. w stosunku do IV kwartału 2019 roku. Tegoroczne przychody tego segmentu wyniosą prawie 1,59 mld zł.

Zarząd Grupy Kęty, w którym zasiada również szef Aluprofu, Tomasz Grela, opublikował swoje plany wobec segmentu SSA, z których wynika, że w przyszłym roku oczekuje się tu 3 proc. wzrostu sprzedaży do wartości 1,644 mld zł. W przyjętej przed kilkoma dniami strategii Grupy do roku 2025 zakłada się dalszy rozwój Aluprofu, który na koniec tego okresu ma osiągnąć przychody w wysokości 2,128 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 1/3 w stosunku do roku bieżącego. W ciągu najbliższych 5 lat Aluprof w ramach segmentu SSA przeznaczy 424 mln zł na inwestycje, z czego 61 proc. stanowić będą inwestycje rozwojowe, a 166 mln zł – odtworzeniowe.

Jednym z głównych celów strategicznych Aluprofu będzie w najbliższych latach 20 proc. wzrost udziału systemów aluminiowych w inwestycjach certyfikowanych, energooszczędnych. Wzrosty sprzedaży, z uwagi na dominującą pozycję na rynku krajowym, realizowane będą głównie w eksporcie, przede wszystkim do Wlk. Brytanii i USA. Spółka zamierza poszerzyć swoją ofertę o systemy zabudów wewnętrznych, systemy przeciwpożarowe oraz produkty ukierunkowane na budownictwo indywidualne. W planach założono, że rynek dla tego segmentu rosnąć będzie średniorocznie o 3 proc., ale Aluprof ma ambicję rosnąć dwukrotnie szybciej, w tym każdego roku o ponad 9 proc. na rynkach zagranicznych i o 4 proc. w kraju. SSA zamierza zachować w tym okresie swoją wysoką rentowność operacyjną, a zysk EBIDTA będzie rosnąć w tym czasie o 6 proc. w odniesieniu do każdego zatrudnionego.

Z planów Grupy Kęty wynika, że Aluprof, uczestniczący też w programie Dom Bezpieczny, pozostanie jednym z głównych biznesów tej giełdowej spółki. W najbliższych latach umocni on swoją pozycję lidera rynku krajowego, a na rynkach zagranicznych dynamicznie będzie się rozwijał. Na koniec roku 2025 Aluprof wraz z segmentem SSA ma osiągnąć przychody w wysokości ponad 2,1 mld zł, tj. tyle, ile cała Grupa Kęty osiągała jeszcze pięć lat temu.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1