Zarząd Grupy Kęty opublikował prognozę wybranych wyników finansowych na bieżący rok. Zakłada ona stopniową poprawę sytuacji w głównych obszarach działalności.
Skonsolidowane dane przedstawione w prognozie Grupy Kęty wskazują na wzrosty, mimo że w niektórych obszarach nie będą one duże. Zarząd grupy zaznacza przy tym, że wartości mogą zostać skorygowane po podliczeniu roku 2023.
Prognozowane wzrosty wyników
Jeśli chodzi o przewidywane efekty w 2024 r., to ogólne przychody ze sprzedaży Grupy Kęty mają wzrosnąć o 1 proc. – z poziomu 5200 mln zł w 2023 r. do 5269 mln. EBIDTA wyniesie 945 mln zł, co oznacza wzrost o 11 proc. z kwoty 852 mln. Natomiast zysk netto w bieżącym roku wyniesie 567 mln zł, podczas gdy w ubiegłym było to 536 mln. Jest to wzrost o 6 proc.
Jak podaje Grupa Kęty w prognozie, osiągnięcie powyższych wyników zależy od wielu czynników, w tym wzrostów PKB i spadków inflacji w większości krajów europejskich, a także możliwości skorzystania ze wsparcia projektów inwestycyjnych w Polsce dzięki finansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy.
Grupa Kęty będzie nadal inwestować
Grupa podaje również, że szacowane wydatki inwestycyjne w 2024 r. wyniosą 304 mln zł, w tym ok. 82 mln zł zostaną przeznaczone na kontynuację projektów rozpoczętych lub planowanych w minionym roku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".