Trzeci kwartał okazał się w Aluprofie, zgodnie z przewidywaniami gorszy, jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży niż I półrocze tego roku. Segment Systemów Aluminiowych Grupy Kęty wypracował prawie 595 mln zł przychodów, co wobec ponad 548 mln zł w III kwartale 2021 roku oznacza 8-proc. wzrost przychodów.
Niższa dynamika wzrostu spowodowana jest wcześniejszymi zakupami producentów ślusarki na magazyny oraz schłodzeniem rynku budowlanego. Na konferencji Zarządu Grupy Kęty Tomasz Grela, prezes Aluprofu, potwierdził wyraźny spadek cen aluminium i idącą w ślad za tym presję cenową ze strony konkurencji. Zauważana jest również niższa sprzedaż w segmencie mieszkaniowym, co utrzyma się jego zdaniem przez najbliższe miesiące. Jeszcze w tym roku natomiast ma ruszyć produkcja zespoleń przeciwpożarowych w zakładzie w Złotowie, co było zapowiadane już przed rokiem. Mimo to, jak napisano w komunikacie, w czwartym kwartale koniunktura na wyroby Segmentu Systemów Aluminiowych utrzyma się na niższym poziomie, co może przełożyć się na spadek sprzedaży w ujęciu ilościowym.
Prezes Dariusz Mańko podsumował to następująco:
Rynek się diametralnie zmienił – z pierwszego półrocza na bardzo wysokim poziomie zamówień, w drugim półroczu zamówień na horyzoncie jest mniej. Traktujemy to jako naturalną reakcję rynków. Działamy w sposób rozważny i wydaje się, że możemy się spodziewać oczywiście słabszego czwartego kwartału, ale myślę, że w 2023 r. już pewnego odbicia i wszystko wróci do jakiejś normy. Nie mówię, że do szalonego popytu z pierwszego półrocza, ale do przyzwoitych poziomów.
Zarząd podtrzymał swoją skorygowaną prognozę wyników na 2022 rok. Grupa Kęty spodziewa się osiągnąć w 2022 roku 5,94 mld zł przychodów, 810 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 980 mln zł zysku EBITDA. Zysk netto ma wynieść w tym roku 642 mln zł.
Tagi
AluprofDariusz MańkoGrupa Kętyprognoza rynkowaTomasz Grelawyniki 2022wyniki finansowewzrost sprzedażyZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".