Grupa Inwido zakończyła rok rekordowym wzrostem

Autor: |Data publikacji:

Grupa Inwido, jeden z większych producentów stolarki w Europie, podsumowała wyniki za 2022 r. Był to okres z ponad 20-procentowym wzrostem wartości sprzedaży.

Grupa Inwido poinformowała, że w całym roku 2022 sprzedaż netto wyniosła 9,54 mld koron szwedzkich (ok. 3,98 mld zł) w porównaniu do 7,72 mld (ok. 3,22 mld zł) w roku 2021. Jest to wzrost o 24 proc., natomiast wzrost organiczny wyniósł 14 proc. Z kolei wartość EBITA to 1,08 mld koron (ok. 450 mln zł) w porównaniu do kwoty 922 mln (ok. 384 mln zł) rok wcześniej.

Jeśli chodzi o dane za ostatni kwartał 2022 roku, to w okresie od października do końca grudnia spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 2,61 mld koron (ok. 1 mld zł) w porównaniu do 2,17 mld (ok. 910 mln zł) w roku poprzednim. Jest to więcej o 20 proc., natomiast wzrost organiczny to 10 proc. Inwido podliczyło także, że w czwartym kwartale firmie udało się zebrać zamówienia, których wartość jest wyższa o 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego, jednak wartość portfela zamówień jest niższa o 15 proc. i pod koniec roku wyniosła 1,58 mld koron (ok. 660 mln zł). Natomiast EBITA osiągnęła 319 mln koron (ok. 133 mln zł), rok wcześniej była to kwota 262 mln (ok. 109 mln zł).

Mimo wielu trudności w 2022 r., udało się zakończyć sezon wzrostem w sprzedaży i zyskach. Zarząd Inwido jest szczególnie zadowolony z wyniku EBITA. Po raz pierwszy w kwartale udało się przekroczyć wartość 300 mln koron. Zarząd spółki przyznaje, że jeśli chodzi o wyniki z ostatniego kwartału, to były one „najmocniejsze do tej pory”.

Henrik Hjalmarsson, prezes Grupy Inwido podsumowuje sytuację na rynku w poszczególnych segmentach:

W segmencie konsumenckim, na którym się koncentrujemy, popyt jest stabilny, natomiast potrzeby zakupowe w segmencie przemysłowym ulegają spowolnieniu. Chociaż rok 2022 był trudny dla handlu e-commerce, obecnie widzimy oznaki odwrócenia trendu. Zysk w czwartym kwartale jest większy niż w roku poprzednim, a jednocześnie rośnie liczba zamówień. Silne tempo wzrostu cen materiałów wsadowych, które miało miejsce w pierwszych trzech kwartałach, uległo obecnie spowolnieniu, a podwyżki cen realizowane nieprzerwanie w ciągu roku znajdują odzwierciedlenie w rosnących marżach.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".