Sezon 2022 kończy się dla Gealana nie tak spektakularnymi wzrostami jak w sezonie 2021, kiedy to odnotowali wzrost sprzedaży o 1/3, ale to był także dobry rok. Jak ujawnili w podcaście Branżowisko menedżerowie polskiego oddziału Gealana wzrost w Polsce był nawet wyższy.
Dyrektorzy zarządzający Gealana, Ivica Maurović i Tino Albert podzielili się na konferencji prasowej swoimi refleksjami o mijającym sezonie. W pierwszej połowie roku ich troską było nadążanie za bardzo wysokim popytem i nadzwyczajna mobilizacja działów zaopatrzeniowych firmy. Wakacyjny spadek zapotrzebowania wykorzystany został z kolei do uzupełnienia zapasów i optymalizacji dostaw po tak trudnym okresie. Pomimo spadku dynamiki sprzedaży w II połowie roku, całościowa sprzedaż sięgnie wartości 390 mln euro, co przy 327 mln euro w roku 2021, daje 20 proc. wzrost. i jest to poziom zadowalający dla menedżerów Gealana.
W najnowszym odcinku podcastu Branżowisko polscy menedżerowie Gealana zdradzili, że dla polskiej spółki wzrosty przekroczyły wspomniane 20 proc. Ujawniają też na rok 2023 marzenie utrzymania poziomu sprzedaży na poziomie obecnego sezonu.
Ivica Maurović jest w tej kwestii dużo bardziej zachowawczy, informując o wyznaczeniu całej Grupie dużo mniej ambitnych celów:
W przyszłym roku nie będzie łatwiej. Spodziewamy się spadku sprzedaży o około 15 procent dla naszej branży. Ale my, jako Gealan, przygotowywaliśmy się do tego w ostatnich latach i jesteśmy dobrze przygotowani. Nasz cel: chcemy rozwijać się lepiej niż rynek.
Rok 2022 to również okres kontynuowania firmowych inwestycji. Wybudowany wcześniej magazyn surowców w Tanna będzie teraz rozbudowywany. Wykonano płytę fundamentową i zaczęto wznosić konstrukcję nowego magazynu wysokiego składowania, a całość tej inwestycji pochłonie 14 mln euro. Podwojona zostanie również hala logistyczna w Chorwacji, a podobna hala powstanie we Francji. Na rok 2023 Gealan planuje inwestycje o wartości 23 mln euro, które obejmą również rozwój innowacyjnych systemów, nowych narzędzi do produktów premium oraz systemy zaopatrzenia zakładów w niezależną energię. Firma wciąż stawiać będzie na zrównoważony rozwój nie tylko poprzez nowe instalacje OZE, ale też poszukując formuły tworzyw sztucznych o obniżonej zawartości CO2 czy też dalszego rozwijania wykorzystania recyklatu PCW. W tej chwili 1/3 PCW używanego w firmie Gealan to materiał z recyclingu i ten trend jest tutaj rosnący.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".