Gealan już nie tak optymistyczny mimo rekordowych miesięcy

Red.: |Data publikacji:

Zarówno ubiegłoroczny sezon, jak i I półrocze tego roku były niezwykle udane sprzedażowo dla polskiego oddziału Gealana.  Nieco mniej optymistycznie firma patrzy na rozwój sytuacji rynkowej w najbliższych miesiącach i w kolejnym 2023 roku.

Wśród systemodawców jednym z wygranych ubiegłego sezonu był Gealan, który nie tylko odnotował większe przychody, ale też zwiększył produkcję profili i pozyskał wielu nowych odbiorców. Przychody polskiego oddziału tej firmy sięgnęły w ub. roku niemal 290 mln zł, przy jednoczesnym wzroście ilościowym o 16 proc. W ocenie firmy możliwe to było dzięki współpracy w ramach Grupy Veka, dodatkowym zakupom surowca, jeśli tylko był dostępny, oraz wcześniejszej reorganizacji produkcji i nowemu magazynowi wysokiego składowania.

Pewne kłopoty pojawiły się na początku tego sezonu, a związane były z wdrażaniem nowego systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Na szczęście dla firmy zostały one już opanowane, a I półrocze zamknęło się rekordową produkcją i przychodami. Oceniając tegoroczne efekty firma odnotowała 30-procentowy wzrost ilościowy w stosunku do I półrocza 2021, a przez rosnące ceny surowców i konieczność podwyżek cen profili aż o 60 proc. urosła wartość przychodów od stycznia do czerwca 2022.

Przewidywania Gealana na II półrocze są już mniej optymistyczne. Firma spodziewa się dwucyfrowego spadku popytu na rynku, spowodowanego sytuacją gospodarczo-ekonomiczną. Pomimo lekkich spadków cen surowca PCW na giełdach nie należy spodziewać się, zdaniem Gealana, proporcjonalnych spadków cen profili, co spowodowane jest drastycznym wzrostem cen energii oraz transportu. Podobnie postrzegana jest tu sytuacja rynkowa w roku 2023, w którym, pomimo spadku popytu na okna, koszty zaopatrzeniowe mogą uniemożliwić jakiekolwiek korekty cen tych wyrobów. Dużo zależeć będzie w tym względzie od przyszłych cen gazu, niezbędnego do wytwarzania m.in. szkła i pakietów szybowych. W szczególnie trudnej sytuacji znajdą się, zdaniem firmy, producenci stolarki związani sprzedażowo wyłącznie z rynkiem krajowym. Firma spróbuje im pomóc wprowadzając na rynek nowe systemy okienno-drzwiowe.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1