G-U inwestuje w efektywność energetyczną

Autor: |Data publikacji:

G-U zainwestowała w nową galwanizernię. Firma także wdraża rozwiązania zmniejszające zużycie energii i przyjazne dla środowiska.

Niemiecki G-U w swoim zakładzie w Ditzingen zainwestował w zakład do galwanizacji. Firma wprowadziła przede wszystkim cyfrowe zarządzanie procesem produkcji. Zastosowano tu także nowoczesne rozwiązania, zwiększające efektywność energetyczną i które są przyjazne dla środowiska. Jak podaje G-U, w nowym zakładzie zużycie wody spadnie niemal o 14 proc. w stosunku do starej galwanizerni, z kolei zużycie energii elektrycznej spadnie o ok. 19 proc., a gazu o 33 proc. G-U sfinansowało inwestycję w ramach programu KFW w Niemczech, wspierającego działania zmierzające do efektywności energetycznej. Firma otrzymała pożyczkę w wysokości sześciu milionów euro.

W Polskim oddziale, który jest firmą handlową, również inwestuje się w rozwiązania wpływające na efektywność energetyczną. W kwietniu tego roku firma zdecydowała o montażu instalacji paneli fotowoltaicznych o mocy ok. 50 kW, pisaliśmy o tym TUTAJ. Przedsiębiorstwo jednak planuje zwiększenie mocy paneli, dzięki czemu będzie możliwe w całości pokrycie zapotrzebowanie na energie z własnych źródeł. G-U chce bardziej uniezależnić się od dostaw konwencjonalnej energii.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.