Fakro „idzie w zielone” i spodziewa się ożywienia na rynku

Red.: |Data publikacji:

Fakro inwestuje w OZE i „zielone” produkty. Firma właśnie zaprezentowała nową strategię marketingową, nowe produkty i podsumowała miniony sezon.

Producent stolarki z Nowego Sącza przygotował w lutym i marcu cykl spotkań dla partnerów handlowych, architektów i przedstawicieli prasy. Odbyły się one pod hasłem: „Razem w zieloną przyszłość – nowa generacja produktów Fakro”. Siedzibę firmy odwiedziło ok. 700 gości. Przedstawiła ona strategię marketingową pt. Go Green, jednocześnie zaprezentowała nową generację okien dachowych Greenview. Jest to stolarka wyprodukowana z niskim śladem węglowym, z tego względu otrzymała certyfikat Carbon Footpront Approved.

Fot.: Fakro

Zrównoważone inwestycje

Fakro informuje, że w przedsiębiorstwie zaszło ostatnio wiele zmian, które są częścią strategii Go Green. Były to inwestycje w odnawialne źródła energii – przede wszystkim panele fotowoltaiczne, które firma instalowała dzięki współpracy z Columbus Energy, pisaliśmy o tym TUTAJ. W zakładach producenta wykorzystywane są także odpady poprzez ich recykling, zmienione zostało oświetlenie na ledowe, a także ograniczono użycie plastiku.

Prognozy na przyszłość

Producent także podsumował minione sezony. Janusz Komurkiewicz, członek zarządu ds. marketingu przyznaje, że:

Ostatnie lata charakteryzowała duża zmienność na rynku budowlanym. Złożyły się na to pandemia i wysoka inflacja w naszym kraju. Firma Fakro elastycznie podeszła do zarządzania w wielu aspektach, aby ten trudny czas wykorzystać do wewnętrznych zmian i być przygotowanym na wyzwania jutra.

Przedsiębiorstwo przywołało też wyniki badań firmy badawczej z Kutna, w których analitycy uważają, że „rok 2024 będzie dla branży budowlanej czasem odrabiania strat, stabilnego ożywienia i wyjścia ze stagnacji.”

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1