Branża stolarki otworowej w Zachodniej Europie przeszła przez trudny rok 2020 bez dużych problemów. Raport na ten temat zaprezentowała agencja Interconnection Consulting.
Rok 2020 branża okien w krajach Zachodniej Europy przeszła dość płynnie, analitycy wskazują, że spadek w wolumenie sprzedaży był na poziomie 3,2 proc. W omawianym okresie rósł segment renowacji, natomiast firmy okienne w segmencie budowlanym poniosły stratę. Sprzedaż okien do nowych budynków spadła w wolumenie o 4,8 proc., co oznacza, że na nowe budowy trafiło 23,2 mln jednostek okiennych. W tym roku analitycy prognozują, że kontynuowany będzie spadek wolumenu sprzedaży w segmencie budowlanym o 6,8 proc., a sektor remontowy wzrośnie o 0,7 proc.
Według analiz, w tym roku największy udział w sprzedaży okien w segmencie remontowym będzie w Europie Południowej – bo aż na poziomie 75 proc. W przypadku krajów niemieckojęzycznych – czyli Niemców, Austrii i Szwajcarii ten udział sprzedaży okien do budynków remontowanych wynosi 53 proc.
Analitycy przyznają, że jeśli chodzi o rynki okien w Zachodniej Europie, to w minionym roku najlepsze wyniki odnotowały kraje DACH – Niemcy, Austria i Szwajcaria. Kraje te wspólnie zanotowały wzrost sprzedaży na poziomie 1,5 proc., a na ten wynik wpłynął zdecydowanie dział remontów. Spadek o 10 proc. w wolumenie sprzedaży zanotowały Wielka Brytania i Irlandia. Południe Europy – Włochy, Hiszpania i Portugalia według analityków także dobrze poradziły sobie w kryzysowym, 2020 r. Te kraje w tym roku powinny wrócić do poziomu sprzedaży z 2019 r.
Raport można przeczytać TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".