Eko-Okna chcą się stale rozwijać

Red.: |Data publikacji:

Targowe stoisko Eko-Okien wyróżniało się wśród tegorocznych wystaw na Budmie, przede wszystkim rozmiarami, estetyką i drewnianą stolarką. Stoisko odwiedził również właściciel firmy, Mateusz Kłosek, który udzielił wywiadu wideo. Wyjaśnił w nim dlaczego eksponowane były okna i drzwi drewniane oraz jaką rolę pełnią one w planach firmy.

Mateusz Kłosek, właściciel Eko-Okien:

Okna drewniane od dawna są częścią naszej oferty, ale patrząc na to, że w światowym rynku okna drewniane mają kilkanaście procent udziału, nie byliśmy w stanie dotychczas zapewnić naszym klientom tych produktów w takiej ilości. Dlatego zainwestowaliśmy w nową halę produkcyjną, w nowe maszyny i widzę, że będzie to jeden z filarów naszej oferty. Chcielibyśmy dostarczać je naszym klientom szybko, w dobrej cenie i najwyższej jakości. Po to jest ta inwestycja, ale i następne w których będziemy inwestować pieniądze w produkcję okien drewnianych.
Budma z perspektywy Eko-Okien to bardzo ważne targi ponieważ rynek polski jest naszym drugim rynkiem sprzedaży po niemieckim. Tutaj prezentujemy się bardzo okazale, pokazujemy wszystkie nasze produkty i słowa podziękowania należą się za to i organizatorom i całej naszej obsłudze. Pięknie prezentujemy się na tym stoisku i jest to na pewno bardzo dobry krok w ten rok 22. Oby tak dalej.

W trakcie targów dowiedzieliśmy się, że jeszcze w tym roku ruszą prace budowlane zakładów w Wodzisławiu Śląskim i w Kędzierzynie-Koźlu. Są to elementy szerszej strategii firmy, której podstawowym celem jest rozwój. Tak o tym mówi Mateusz Kłosek:

fot.Mateusz Kłosek

Najważniejszym celem jest rozwój firmy, droga do ciągłego doskonalenia się, by stawać się coraz lepszym w produkcji, w naszej ofercie, w obsłudze klienta. Celem jest ta droga – chcemy być jako firma, jako zespół coraz lepsi, coraz lepiej odpowiadać na potrzeby klienta, na zapotrzebowanie rynku. Byłoby dobrze byśmy w którymś momencie zaczęli kreować ten rynek – chciałbym, żeby do tego dążyć, żeby proponować nowe rozwiązania, żeby one wychodziły od nas. Powinniśmy nie tylko adaptować trendy, które przychodzą do nas z zewnątrz, z zagranicy, ale też dążyć do tego, żeby to u nas powstawały nowe rozwiązania, nowe trendy.
Celem jest również to, żeby ciągle poszerzać tę naszą ofertę, żeby była najszersza na rynku, spełniając oczekiwania każdego naszego klienta. To też jest naszym wyzwaniem. Ale ważna jest też obsługa klientów i to nie tylko w Europie – to jest wyzwanie, które nas w najbliższym czasie czeka. Dzięki aplikacji eko4u będzie to całkiem proste, a jeśli chodzi o samą logistykę, o dostawy i obsługę posprzedażną to już będzie bardziej skomplikowane. Internet pomaga, ale za tym stoi jeszcze cała firma. eko4u będzie prowadzić, nadawać kierunek, a my jako firma będziemy starali się za tym podążać. To też jest zadanie na przyszłość.

Program inwestycyjny Eko-Okien budzi powszechny podziw i niedowierzanie. Uruchomiono właśnie zakład produkcji stolarki drewnianej (szczegóły), zakupiono tereny pod nowe zakłady produkcyjne (więcej…), a dynamika wzrostu sprzedaży sięga szczytów (piszemy o tym TUTAJ). Widać, że właściciel firmy, Mateusz Kłosek, ma na to pomysł, że realizuje bardzo konkretny plan. Jednym z jego elementów jest platforma internetowa eko4u, służąca do codziennego, 24-godzinnego kontaktu z dilerami i ich klientami. Dzięki niej Eko-Okna chcą usprawnić proces zamawiania stolarki i dać dilerom wgląd w aktualny stan ich zamówienia. Mateusz Kłosek jest przekonany, że tak, jak zaakceptowaliśmy bankowość internetową, tak zaakceptujmy też internetowe składanie zamówień. Jest to element szerszej strategii lidera tego rynku i nie można już chyba wątpić, że jest to strategia skuteczna.

Zobacz również

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.

To nie był zły sezon

To nie był zły sezon

Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.

1