Kontynuowany jest szeroki proces inwestycyjny Eko-Okien nie tylko w Kornicach, ale też w Wodzisławiu i Kędzierzynie-Koźlu. Równocześnie podejmowane są działania optymalizujące stan zatrudnienia na czas kryzysu. Lokalna prasa, powołując się na publikacje „Pulsu Biznesu” wietrzy w tym sensację i zapowiedź kłopotów firmy.
Eko-Okna kontynuują budowę nowego zakładu w Kędzierzynie-Koźlu. Na powierzchni 33 ha powstaje kosztem 400 mln zł nowy zakład, w którym produkowana ma być stolarka. Stoi już szkielet nowej hali, a postępy na budowie widoczne są niemal każdego dnia. Szefostwo Eko-Okien spotkało się właśnie z władzami miasta, by zaprezentować stan robót i omówić dalsze etapy procesu inwestycyjnego. W nowym zakładzie pracę ma znaleźć 500 osób, a produkcja ma ruszyć w roku 2024. Kolejna inwestycja prowadzona jest w Wodzisławiu Śląskim.
Tymczasem firma redukuje zatrudnienie w Kornicach i wprowadza wyraźny plan oszczędnościowy. Dzieje się tak od dawna, bo już w grudniu, jak pisze lokalna prasa, spółka zrezygnowała z premii bożonarodzeniowej dla pracowników, którzy zazwyczaj otrzymywali z tej okazji 5-6 tys. zł. Z końcem stycznia zlikwidowano również zakładowy fundusz świadczeń pracowniczych, co ponoć zaoszczędzi firmie kolejnych 20 mln zł. Cofnięto firmowe „becikowe” i „bilboardowe”, w ramach którego pracownicy otrzymywali bonus za ustawienie reklamy Eko-Okien na swojej posesji. Wstrzymano proces zatrudniania nowych pracowników. Listem prezesa zarządu do załogi rozpoczęto przegląd kadr, a lokalnie mówi się ponoć o możliwości zwolnienia kilkuset osób. Producent z Kornic zatrudnia obecnie 12,5 tys. pracowników. Prasa zaczęła natychmiast węszyć sensację. W odpowiedzi na jej zapytanie zarząd odpowiedział, że
„sytuacja ekonomiczna spółki jest stabilna, spółka generuje zyski oraz pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, posiada rozbudowane plany inwestycyjne, które mają być zrealizowane dzięki zwiększonemu wolumenowi sprzedaży oraz dzięki wzrostowi efektywności produkcji„.
Oszczędności firma czyniła ponoć także jeśli chodzi o ubrania robocze. Niezadowoleni pracownicy zdecydowali o tym, by w fabryce zorganizować związki zawodowe, pisaliśmy o tym TUTAJ. Tymczasem Mateusz Kłosek, prezes i właściciel Eko-Okien w liście do pracowników zwracał uwagę na niską wydajność pracy, w porównaniu z podobnymi, niemieckimi zakładami. Prezes Eko-Okien w liście informował także, że w firmie przeprowadzone będą zmiany w kilku obszarach, chodziło m.in. o ograniczenie rekrutacji oraz zatrudnienia, a także planowana była weryfikacja zespołu. Zapowiadana była także zmiana przeliczników premiowych. O tym pisaliśmy TUTAJ. Żadna sensacja.
Od redakcji: W czasie kryzysu, spadku popytu na wyroby, a o takiej sytuacji pisał prezes Kłosek w swoim liście do załogi, każda spółka stara się zredukować koszty funkcjonowania i zoptymalizować stan zatrudnienia. A już szczególnie wtedy, kiedy jest w trakcie rekordowego procesu inwestycyjnego. Prezes Kłosek zapowiedział pracownikom konieczność podniesienia produktywności w zakładzie. Poprosił ich o udział w tym działaniu. Z komentarzy pojawiających się w lokalnej prasie wynika, że gdy jedni „psioczą na rząd” i zakładają związki zawodowe w Eko-Oknach, inni biją brawo, że wreszcie zweryfikuje się obiboków i darmozjadów. Jak to w życiu, nic sensacyjnego…
foto: UM, Kędzierzyn-Koźle
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".