AGC podsumowało trzeci kwartał. Koncern podliczył, że sprzedaż netto w okresie od stycznia do końca września wzrosła o ponad 21 proc.
AGC z siedzibą w Japonii podsumowało trzy kwartały działalności. Firma jest dostawcą szkła płaskiego do budownictwa, motoryzacji i sprzętu elektronicznego, ale także komponentów chemicznych. W okresie od stycznia do końca września sprzedaż netto wyniosła 1 233,5 mld jenów (ok. 43,36 mld zł). W minionym roku, w analogicznym okresie wartość sprzedaży netto to 1 012,7 mld jenów (ok. 35,6 mld zł), co obecnie oznacza wzrost o 21,8 proc. Zysk z działalności operacyjnej w tym roku to kwota 148,35 mld jenów (ok. 5,21 mld zł) i jest to wzrost o 265 proc., w stosunku do roku ubiegłego. Wówczas była to kwota 40,58 mld jenów (ok. 1,42 mld zł). Spółka prognozuje, że za cały rok 2021 sprzedaż netto wyniesie 1 690 mld jenów (ok. 59,4 mld zł).

AGC podzieliło wyniki na poszczególne działy. Jeśli chodzi o szkło płaskie, to są to produkty, które zarówno trafiają do segmentu budowlanego, jak i motoryzacyjnego. Jak przyznaje AGC, na etapie produkcji jest to jeden produkt – szkło float, dlatego firma podaje wyniki generalnie odnośnie szkła płaskiego. W tym roku sprzedaż netto szkła płaskiego wyniosła 544,65 mld jenów (ok. 19,14 mld zł), natomiast rok wcześniej za okres dziewięciu miesięcy wartość sprzedaży netto to 465,87 mld jenów (ok. 16,37 mld zł). W tym roku zysk operacyjny wyniósł 25,25 mld jenów (ok. 887 mln zł), z kolei w roku ubiegłym ten wynik był na minusie. Spółka w okresie od stycznia do końca września 2020 r. odnotowała stratę w wysokości 21,91 mld jenów (ok. 770 mln zł).
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.