Duży wzrost popytu na szkło w Europie przewyższył podaż

Autor: |Data publikacji:

NSG podsumowało pod kątem finansowym kwartał zakończony we wrześniu. Spółka poinformowała, że wyniki za ostatnie sześć miesięcy znacząco przekroczyły prognozy.

Obecny rok finansowy NSG kończy się 31 marca 2022 r. Firma właśnie podliczyła wyniki ze swojego drugiego kwartału w roku finansowym, czyli z okresu od lipca do końca września. Przychód za trzy miesiące wyniósł 143 mld jenów (ok. 5,24 mld zł) w porównaniu do 129,6 mld (ok. 4,75 mld zł) w analogicznym okresie w roku poprzednim. Spółka podsumowała także przychody ze swojego pierwszego półrocza, czyli za sześć miesięcy od kwietnia do końca września. Wynik za ten okres to 290,7 mld jenów (ok. 10,64 mld zł)  w porównaniu do 221,5 (ok. 8,11 mld zł) rok wcześniej.

Szkło marki Pilkington.

Dane za pierwsze półrocze są wyższe, niż spółka zakładała. NSG wcześniej prognozowało, że przychody za pierwsze półrocze wyniosą 280 mld jenów (ok. 10,25 mld zł), podczas gdy rzeczywisty wynik to wspomniane wyżej 290,7 mld jenów. Natomiast zysk operacyjny w sześciu miesiącach wyniósł 12,7 mld jenów (ok. 470 mln zł), a planowany wynosił 12 mld (ok. 440 mln zł). Te dobre dane odzwierciedlają podwyżki cen i oszczędności w kosztach, jakie wykonała spółka wcześniej, co także złagodziło wyższe koszty energii i surowców.

NSG podsumowało, że drugi kwartał był dobry pod kątem  wyników w segmencie szkła architektonicznego i technicznego, z kolei gorszy dla motoryzacyjnego. Spółka podaje, że w II kwartale przychody w segmencie szkła architektonicznego wzrosły o 25 proc. Jeśli chodzi o podsumowanie półrocza, to ogólna wartość przychodów ze sprzedaży szkła wyniosła 132 mld jenów (ok. 4,83 mld zł), w porównaniu do 99,1 mld (ok. 3,63 mld zł) rok wcześniej.

Spółka odnotowała dużą dynamikę wzrostu przychodów w segmencie szła budowlanego w Europie. Przychody za sześć miesięcy na tym kontynencie to kwota 54,9 mld jenów (ok. 2 mld zł) w porównaniu do 38,2 mld (ok. 1,4 mld zł). W Azji w I półroczu przychody wyniosły 40,3 mld jenów (ok. 1,48 mld zł) w stosunku do 37,8 mld (ok. 1,38 mld zł) rok wcześniej, a w Ameryce Północnej i Południowej ta wartość w sumie  w tym roku to 36,9 mld (ok. 1,35 mld zł) w stosunku do 23,1 mld (ok. 850 mln zł) w roku ubiegłym.

Montaż szkła Activ marki Pilkington, należącej do NSG

Zarząd podsumował, że w Europie spółka odnotowała wzrost cen i wolumenu sprzedaży przy jednoczesnym popycie przewyższającym możliwości produkcyjne. Jeśli chodzi o Amerykę Północną i Południową, to sprzedaż pod kątem wolumenu wzrosła, choć występowały tu ograniczenia w transporcie. NSG prognozuje, że w kolejnych kwartałach odczuwalny będzie na rynku wzrost kosztów produkcji, przede wszystkim ze względu na rosnące ceny energii.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".