Drzwi kompozytowe pod marką Vikking będą wkrótce produkowane na Białorusi. Polski producent z Białej Podlaskiej podpisał na początku sierpnia umowę licencyjną z firmą Ras-Gar z Brześcia.
Białoruska firma będzie miała wyłączność na produkcję drzwi kompozytowych Vikkinga, a także na ich sprzedaż na terenie swojego kraju. Natomiast polski systemodawca zapewnia w ramach tej umowy usługi serwisowe, wsparcie technologiczne, przekazuje swoje rozwiązania systemowe, a także dostarczać będzie główne komponenty, przede wszystkim skrzydła kompozytowe i profile ościeżnicowe. Ponadto, białoruski producent będzie prowadził sprzedaż produktów pod nazwą Vikking, co stanowi również promocję polskiej marki.
Współpraca na zasadzie sublicencji z białoruską firma jest już kolejną, jaką zawarł producent z Białej Podlaskiej z zagranicznym przedsiębiorstwem. Vikking podobne kontrakty podpisał dotychczas z firmami z Litwy i z Korei Południowej. Obecnie zaś rozmowy trwają z producentem z Ukrainy. Dla Vikkinga jest to sposób na dywersyfikację działalności. Bowiem firma zajmuje się produkcją drzwi kompozytowych, tzw. spersonalizowanych, czyli dostosowanych do potrzeb klienta oraz okien. Stolarka jest eksportowana, odbiorcy są w kilkunastu krajach. Druga część działalności stanowi udzielanie licencji na produkcję drzwi kompozytowych. Wówczas Vikking jest systemodawcą.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".