Z badania firmy Gemius wynika, że w ostatnim czasie prawie jedna czwarta internautów kupiła materiały budowlane i wykończeniowe w sieci. W tej grupie towarowej znajdują się m. in. drzwi, które oferuje wiele sklepów online.
Internetowa sprzedaż jest coraz popularniejsza i wszystko wskazuje na to, że przez najbliższe lata nadal będzie dynamicznie rosła. Według szacunków Statista Digital Market Outlook pod koniec 2019 roku jego wartość w Polsce wyniesie ok. 50 mld zł. Nasz kraj znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie.
Z kolei raport firmy Gemius „E-Commerce w Polsce 2019” z kwietnia tego roku dowodzi, że z zakupu w sieci korzysta już 62 proc. internautów, o 6 proc. więcej niż w roku poprzednim. Najczęściej kupowane są przez nich odzież, akcesoria i dodatki (69 proc.), obuwie (55 proc.) oraz książki, płyty i filmy (54 proc.). Prawie jedna czwarta (24 proc.) internautów wymieniła materiały budowlane i wykończeniowe jako te, które kupili w ciągu 12 miesięcy i zamierzają kupić w przyszłości. W tej szerokiej grupie produktów znajdują się m.in. drzwi, ale raport nie precyzuje, jaki jest ich udział w całości sprzedaży.
Istnieje znaczna liczba sklepów oferujących pełny asortyment materiałów do budowy domu oraz wykończeniowych, które są internetową wersją stacjonarnych hurtowni i marketów. Kompleksowe zakupy online oferują m.in. Castorama, Bricoman, OBI, Leroy Merlin czy Mrówka. Drzwi stanowią w nich istotną, ale nie najważniejszą grupę produktową. Jednak asortyment ten cieszy się w internecie sporą popularnością, o czym świadczy liczba sklepów, dla których jest to podstawa oferty. Bogaty wybór drzwi dostępny jest też na Allegro.
Sklepy online z drzwiami
Sklepy internetowe z drzwiami najczęściej prowadzą dystrybutorzy posiadający tradycyjne hurtownie i sklepy. Na przykład sklep-internet.pl należy do firmy Domar S.C., jednej z najdłużej działających na rynku warszawskim. Spółka posiada dwa stacjonarne salony w Warszawie. Właścicielem sklepu KupujDrzwi.pl jest firma Investbud z Szydłowca prowadząca od 10 lat hurtownię drzwi Maxdoor. Kilkunastoletnie doświadczenie w imporcie i dystrybucji materiałów instalacyjnych oraz stolarki budowlanej ma firma Impol z Lipna, prowadząca sklep internetowy o tej samej nazwie. Ponadto posiada ona trzy oddziały w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku. Z kolei KrainaDrzwi.pl należy do firmy Kon-Trade, działającej od 2007 roku, specjalizującej się w imporcie i dystrybucji drzwi zewnętrznych. Rozwój internetowego kanału dystrybucji jest jej głównym celem, ale posiada również trzy oddziały na terenie Polski, w których można dokonać zakupów tradycyjnie.
Portal Drzwionline.net jest własnością firmy Technet, od prawie 20 lat prowadzącej salon drzwi i okien w Olsztynie. Drzwibezvat.pl to sklep założony przez firmę Perfector z Radomia, zajmującą się od 2013 usługami remontowymi oraz sprzedażą materiałów budowlanych. 1000drzwi.pl należy do firmy Menos posiadającej tradycyjny sklep z drzwiami w Cieszynie. Natomiast Drzwinet.pl to przedsięwzięcie firmy od lat zajmującej się sprzedażą i montażem drzwi na terenie województwa dolnośląskiego. Windoor-sklep.pl z kolei należy do radomskiego producenta drzwi wewnętrznych.
Wszystkie te sklepy posiadają w ofercie drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, również antywłamaniowe i techniczne. Są to produkty znanych marek, m.in. KMT, Wikęd, Gerda, Delta, Padilla, DRE, Pol-skone, Porta, Voster, Invado, Setto, Wiatrak czy Centurion. Większość sklepów online wykonuje także montaż swoich produktów na rynku lokalnym.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".