Drutex pomaga i wstrzymuje wysyłki do Włoch

Autor: RK |Data publikacji: 2020-03-25

Jeden z wiodących polskich producentów okien, bytowski Drutex utrzymuje produkcję na stabilnym poziomie. Firma zatrudniająca 3 tysiące pracowników wdrożyła stosowne procedury, w tym obowiązkowe mierzenie temperatury wszystkim osobom wchodzącym na teren zakładu.

Oprócz widocznych wszędzie plakatów informacyjnych, na terenie całej firmy, w szatniach, toaletach i na portierniach są dostępne dozowniki z mydłem antybakteryjnym i płynem dezynfekującym do rąk. Regularnie dokonywana jest też dezynfekcja klamek, uchwytów, poręczy i ciężarówek wracających z zagranicy. Wprowadzony został również obowiązek dwukrotnej w ciągu zmiany (co 4 godziny) dezynfekcji wszystkich powierzchni na terenie całej firmy – w tym hal produkcyjnych.

Przedsiębiorstwo utrzymuje flotę 300 ciężarówek i kierowców je obsługujących – wszyscy oni zaopatrzeni zostali w środki dezynfekujące, maseczki i rękawice jednorazowe. Od ub. tygodnia wstrzymano im wyjazdy do Włoch. Na razie na okres 2 tygodni.

Prezes Leszek Gierszewski, fot.FB

– Sytuacja w firmie jest stabilna. Póki co pracujemy, ale nie wiem, tak jak pewnie wszyscy polscy przedsiębiorcy, co będzie jutro, a nawet co wydarzy się za godzinę. Dbamy o bezpieczeństwo w firmie, mamy odpowiedzialnych ludzi i wszystkim nam jednakowo zależy, żeby jak najszybciej wszystko wróciło do normy. Wszyscy zdajemy dobie sprawę z powagi sytuacji – zapewnia prezes Drutexu, Leszek Gierszewski.

Szef bytowskiego przedsiębiorstwa zainicjował również, o czym pisaliśmy wcześniej, akcję “Jesteśmy Razem. Pomagamy“. Jej celem jest koordynacja działań rodzimego biznesu w walce z epidemią wirusa SARS-CoV-2. W ciągu zaledwie kilku dni dołączyło do niej kilkanaście firm z całej Polski. Cały czas mogą do niej dołączać również inne przedsiębiorstwa.

– Stanęliśmy oko w oko z wyzwaniami, których nie znamy i których się nie spodziewaliśmy. Wszystkie dotychczasowe spowolnienia i kryzysy miały dużo mniejszą skalę i dotykały nas w zupełnie innej sferze – mówi Leszek Gierszewski. – Pandemia skonfrontowała nas z nieznaną do tej pory rzeczywistością i przewartościowała nam świat. Dziś mamy głębszy kryzys determinowany ograniczeniem w mobilności ludzi, spowolnienie w sferze usług. W takich warunkach nie ma czasu na oglądanie się za siebie i na siebie – dodaje.

Drutex jednoczy wokół siebie firmy, które chcą nieść pomoc w czasach pandemii. Sam przeznaczył już milion złotych na wsparcie pomorskich szpitali zakaźnych. Szef firmy podkreśla, że dzisiaj ta pomoc jest najważniejsza. Chodzi nie tylko o utrzymanie własnej firmy, ale też pomoc by inne przedsiębiorstwa też mogły przetrwać ten trudniejszy okres. I to zarówno te większe, jak i te małe.

Zobacz również

Salony okienne kluczowe dla sprzedaży okien w Polsce

Salony okienne kluczowe dla sprzedaży okien w Polsce

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum Analiz Branżowych, salony okienne są zdecydowanie najpopularniejszym kanałem sprzedaży okien w Polsce. Aż 99 proc. producentów sprzedaje okna przez własne lub zewnętrzne, autoryzowane punkty.  

Rynek drzwi automatycznych będzie wart ponad 40 mld dolarów

Rynek drzwi automatycznych będzie wart ponad 40 mld dolarów

Wartość światowego rynku automatycznych drzwi będzie rosnąć. W roku 2026 wyniesie ponad 41 mld dolarów. Najwięksi gracze, to Geze, Dormakaba i Assa Abloy.

Koncern VKR powściągliwy w prognozowaniu

Koncern VKR powściągliwy w prognozowaniu

VKR podsumował rok 2019, w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 21,5 mld koron i były wyższe o ponad 10 proc. w porównaniu do 2018 r. Wartość ta jest wyższa niż przychody wszystkich polskich producentów okien razem wziętych.

1