Cena aluminium w ciągu ostatniego roku wzrosła o kilkadziesiąt procent. Dostawcy systemów aluminiowych decydują się więc na wprowadzenie podwyżek.
Aluminium jest jednym z metali, którego cena od połowy zeszłego roku rosła z miesiąca na miesiąc. W maju 2020 roku za tonę surowca trzeba było zapłacić 1538 dol., miesiąc później 1617,25 dol. za tonę. Pod koniec stycznia cena doszła do 1976 dol. za tonę, ale już na początku marca aluminium było wyceniane na 2224 dol. To wycena surowca na giełdzie, ale wyższa jest także realna cena w tłoczni, średnio o 18 proc.
Dostawcy systemów aluminiowych podejmują jeden po drugim decyzje, by wprowadzić nowe ceny na swoje produkty. Jak przyznają firmy, są one bardzo trudne, ale niezbędne, żeby sprzedaż była opłacalna. Cena surowca jest wysoka i odbija się także na wzroście kosztów produktu końcowego. Firmy decydują się na to, by od kwietnia lub od maja wprowadzić nowy cennik. Produkty mają być droższe do ok. 9 proc.
Jednak sytuacja na rynku metali jest dynamiczna. Producenci systemów aluminiowych informują swoich klientów, czyli producentów stolarki, że nie mogą zagwarantować tego, że nowe ceny utrzymają się w kolejnych kwartałach. Co oznacza, że możliwe są dalsze podwyżki.
Producenci kształtowników aluminiowych przyznają także, że oprócz tego, że cena metalu znacząco wzrosła w porównaniu do roku ubiegłego, to wyższa jest także cena farby o ok. 7 proc. i przekładki termicznej. Część tych wyższych kosztów, jak deklarują systemodawcy, tymczasowo przejmują na siebie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".