Dormakaba zaprezentowała wyniki z ostatnich sześciu miesięcy. Sprzedaż netto wyniosła 1,227 mld franków i była niższa o 11,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Dormakaba podsumowała pierwsze półrocze w roku obrotowym 2020/2021, zakończone 31 grudnia 2020 r. Był to okres, w którym na wyniki firmy negatywnie oddziaływała pandemia, a także wysoki kurs franka. Spółka wiosną w zeszłym roku zdecydowała się na wprowadzenie programu restrukturyzacyjnego i cięcia kosztów. Polegały one przede wszystkim na redukcji zatrudnienia do 1100 etatów, głównie w Azji i obu Amerykach. Dzięki tym działaniom udało się skompensować negatywny wpływ COVID-19 na wyniki handlowe.
Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,227 mldfranków w stosunku do 1,385 mld franków w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Jest to spadek o 11,4 proc. Natomiast wartość EBITDA Grupy w tym roku to 181,9 mln franków w stosunku do 214,1 mln. Z kolei zysk netto to kwota 99,9 mln w porównaniu do 119,4 mln w roku poprzednim.
W omawianym okresie Dormakaba wydała 56,2 mln euro na inwestycje. Środki zostały przeznaczone na transformację cyfrową, innowacje i zrównoważony rozwój. Firma zauważyła, że pandemia przyspieszyła wprowadzanie na rynek wiele rozwiązań, takich jak bezdotykowe systemy dostępu. Dormakaba opracowała na przykład terminal do rozpoznawania twarzy. Urządzenie można zintegrować z drzwiami automatycznymi czy bramkami, co umożliwia bezdotykowy dostęp do budynków.
Zarząd Dormakaby poinformował także, że od 1 kwietnia 2021 nastąpi zmiana na stanowisku prezesa, nowym szefem firmy zostanie Sabrina Soussan. Obecnie Grupą zarządza Riet Cadonau. Był on od 2011 r. prezesem Kaby, a od 2015 r. zarządzał, już po połączeniu obu przedsiębiorstw, Dormakabą Group. O planowanych zmianach w zarządzie pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".