Dormakaba zaprezentowała wyniki z ostatnich sześciu miesięcy. Sprzedaż netto wyniosła 1,227 mld franków i była niższa o 11,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Dormakaba podsumowała pierwsze półrocze w roku obrotowym 2020/2021, zakończone 31 grudnia 2020 r. Był to okres, w którym na wyniki firmy negatywnie oddziaływała pandemia, a także wysoki kurs franka. Spółka wiosną w zeszłym roku zdecydowała się na wprowadzenie programu restrukturyzacyjnego i cięcia kosztów. Polegały one przede wszystkim na redukcji zatrudnienia do 1100 etatów, głównie w Azji i obu Amerykach. Dzięki tym działaniom udało się skompensować negatywny wpływ COVID-19 na wyniki handlowe.

Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,227 mldfranków w stosunku do 1,385 mld franków w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Jest to spadek o 11,4 proc. Natomiast wartość EBITDA Grupy w tym roku to 181,9 mln franków w stosunku do 214,1 mln. Z kolei zysk netto to kwota 99,9 mln w porównaniu do 119,4 mln w roku poprzednim.
W omawianym okresie Dormakaba wydała 56,2 mln euro na inwestycje. Środki zostały przeznaczone na transformację cyfrową, innowacje i zrównoważony rozwój. Firma zauważyła, że pandemia przyspieszyła wprowadzanie na rynek wiele rozwiązań, takich jak bezdotykowe systemy dostępu. Dormakaba opracowała na przykład terminal do rozpoznawania twarzy. Urządzenie można zintegrować z drzwiami automatycznymi czy bramkami, co umożliwia bezdotykowy dostęp do budynków.
Zarząd Dormakaby poinformował także, że od 1 kwietnia 2021 nastąpi zmiana na stanowisku prezesa, nowym szefem firmy zostanie Sabrina Soussan. Obecnie Grupą zarządza Riet Cadonau. Był on od 2011 r. prezesem Kaby, a od 2015 r. zarządzał, już po połączeniu obu przedsiębiorstw, Dormakabą Group. O planowanych zmianach w zarządzie pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.




