Dormakaba spodziewa się spadków sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Dormakaba podliczyła sprzedaż netto w okresie od lipca do końca grudnia 2019. Jest to wartość 1,38 mld franków szwajcarskich (ok. 5,5 mld zł), co oznacza spadek o 0,8 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu rozliczeniowego.

Dormakaba to spółka, która rok finansowy zaczyna od lipca . Zatem dane, które właśnie zostały opublikowane, to wyniki za półrocze roku finansowego 2019/2020. W okresie zakończonym 31 grudnia 2019 r. firma policzyła, że sprzedaż netto wyniosła 1,385 mld franków szwajcarskich (5,593 mld zł) w porównaniu do kwoty 1,396 mld franków (ok. 5,638 mld zł) rok wcześniej. Jest to spadek o 0,8 proc. Z kolei wartość EBITDA wyniosła ona 214,1 mln franków (ok. 864 mln zł) w porównaniu do 223 mln (ok. 900 mln zł) w poprzednim okresie rozliczeniowym.

Zarząd firmy Dormakaba stwierdził, że wyniki różniły się w zależności od segmentu i rejonu geograficznego. Wyższa sprzedaż i zysk były w regionie Ameryki Północnej i Południowej. Koncern odnotował także duży popyt w Chinach, choć warunki biznesowe są trudne w tej części świata, ze względu na konflikt handlowy między Chinami a USA. Z kolei region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki – do którego należy także Polska, oznaczał dla firmy wysoki wzrost sprzedaży i wyższą, w porównaniu do roku poprzedniego, rentowność.

W pierwszym półroczu do Dormakaby dołączyła też nowa firma. Koncern kupił Alvarado Manufacturing w USA. To producent bram szybkobieżnych i bramek obrotowych.

Warunki makroekonomiczne stają się coraz trudniejsze – ocenia zarząd Dormakaby. Na wyniki w nadchodzącym okresie z pewnością zaważy obecność Covid-19. Pomimo że najbardziej dotknięte chorobą były dotąd Chiny, dotychczas nie widać było wpływu koronawirusa na globalny łańcuch dostaw. Jednak biorąc pod uwagę obecność wirusa na świecie, spodziewane spowolnienie gospodarcze, a także konflikty handlowe, Dormakaba spodziewa się, że wyniki handlowe w nadchodzącym półroczu będą nieco niższe, niż w roku poprzednim.

Zobacz również

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.

Uroczystości pogrzebowe Leszka Gierszewskiego i ważny komunikat zarządu

Uroczystości pogrzebowe Leszka Gierszewskiego i ważny komunikat zarządu

Z głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość, że 4 grudnia 2025 roku w wieku 75 lat odszedł Leszek Gierszewski, założyciel i wieloletni prezes firmy Drutex. Urodzony w 1950 roku w Bytowie, ten wizjonerski przedsiębiorca zbudował od podstaw firmę, która dziś zatrudnia ponad 4 tysiące osób i eksportuje produkty na cały świat.