Dormakaba podliczyła sprzedaż netto w okresie od lipca do końca grudnia 2019. Jest to wartość 1,38 mld franków szwajcarskich (ok. 5,5 mld zł), co oznacza spadek o 0,8 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu rozliczeniowego.
Dormakaba to spółka, która rok finansowy zaczyna od lipca . Zatem dane, które właśnie zostały opublikowane, to wyniki za półrocze roku finansowego 2019/2020. W okresie zakończonym 31 grudnia 2019 r. firma policzyła, że sprzedaż netto wyniosła 1,385 mld franków szwajcarskich (5,593 mld zł) w porównaniu do kwoty 1,396 mld franków (ok. 5,638 mld zł) rok wcześniej. Jest to spadek o 0,8 proc. Z kolei wartość EBITDA wyniosła ona 214,1 mln franków (ok. 864 mln zł) w porównaniu do 223 mln (ok. 900 mln zł) w poprzednim okresie rozliczeniowym.
Zarząd firmy Dormakaba stwierdził, że wyniki różniły się w zależności od segmentu i rejonu geograficznego. Wyższa sprzedaż i zysk były w regionie Ameryki Północnej i Południowej. Koncern odnotował także duży popyt w Chinach, choć warunki biznesowe są trudne w tej części świata, ze względu na konflikt handlowy między Chinami a USA. Z kolei region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki – do którego należy także Polska, oznaczał dla firmy wysoki wzrost sprzedaży i wyższą, w porównaniu do roku poprzedniego, rentowność.
W pierwszym półroczu do Dormakaby dołączyła też nowa firma. Koncern kupił Alvarado Manufacturing w USA. To producent bram szybkobieżnych i bramek obrotowych.
Warunki makroekonomiczne stają się coraz trudniejsze – ocenia zarząd Dormakaby. Na wyniki w nadchodzącym okresie z pewnością zaważy obecność Covid-19. Pomimo że najbardziej dotknięte chorobą były dotąd Chiny, dotychczas nie widać było wpływu koronawirusa na globalny łańcuch dostaw. Jednak biorąc pod uwagę obecność wirusa na świecie, spodziewane spowolnienie gospodarcze, a także konflikty handlowe, Dormakaba spodziewa się, że wyniki handlowe w nadchodzącym półroczu będą nieco niższe, niż w roku poprzednim.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".