Dormakaba podliczyła sprzedaż netto w okresie od lipca do końca grudnia 2019. Jest to wartość 1,38 mld franków szwajcarskich (ok. 5,5 mld zł), co oznacza spadek o 0,8 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu rozliczeniowego.
Dormakaba to spółka, która rok finansowy zaczyna od lipca . Zatem dane, które właśnie zostały opublikowane, to wyniki za półrocze roku finansowego 2019/2020. W okresie zakończonym 31 grudnia 2019 r. firma policzyła, że sprzedaż netto wyniosła 1,385 mld franków szwajcarskich (5,593 mld zł) w porównaniu do kwoty 1,396 mld franków (ok. 5,638 mld zł) rok wcześniej. Jest to spadek o 0,8 proc. Z kolei wartość EBITDA wyniosła ona 214,1 mln franków (ok. 864 mln zł) w porównaniu do 223 mln (ok. 900 mln zł) w poprzednim okresie rozliczeniowym.
Zarząd firmy Dormakaba stwierdził, że wyniki różniły się w zależności od segmentu i rejonu geograficznego. Wyższa sprzedaż i zysk były w regionie Ameryki Północnej i Południowej. Koncern odnotował także duży popyt w Chinach, choć warunki biznesowe są trudne w tej części świata, ze względu na konflikt handlowy między Chinami a USA. Z kolei region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki – do którego należy także Polska, oznaczał dla firmy wysoki wzrost sprzedaży i wyższą, w porównaniu do roku poprzedniego, rentowność.
W pierwszym półroczu do Dormakaby dołączyła też nowa firma. Koncern kupił Alvarado Manufacturing w USA. To producent bram szybkobieżnych i bramek obrotowych.
Warunki makroekonomiczne stają się coraz trudniejsze – ocenia zarząd Dormakaby. Na wyniki w nadchodzącym okresie z pewnością zaważy obecność Covid-19. Pomimo że najbardziej dotknięte chorobą były dotąd Chiny, dotychczas nie widać było wpływu koronawirusa na globalny łańcuch dostaw. Jednak biorąc pod uwagę obecność wirusa na świecie, spodziewane spowolnienie gospodarcze, a także konflikty handlowe, Dormakaba spodziewa się, że wyniki handlowe w nadchodzącym półroczu będą nieco niższe, niż w roku poprzednim.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.