Dormakaba podsumowuje nietypowy rok finansowy

Autor: |Data publikacji:

Dormakaba poinformowała o wynikach za swój rok finansowy 2020/2021. Firma podkreśla, że skończyła ten okres z dobrymi wynikami handlowymi.

Dormakaba podsumowała swój rok finansowy, który zaczął się 1 lipca 2020 r., a zakończył 30 czerwca 2021. W tym okresie spółka odnotowała wzrost sprzedaży organicznej o 1,3 proc. Jednak wartościowo sprzedaż netto w omawianym roku jest niższa i wyniosła 2,49 mld franków szwajcarskich w porównaniu do 2,53 mld franków rok wcześniej. Firma tłumaczy ten wynik umacnianiem się wartości franka szwajcarskiego w stosunku do roku ubiegłego, negatywny efekt powstaje po przewalutowaniu.

Wyższy jest wskaźnik EBITDA – obecnie jego wartość wynosi 353,1 mln franków w stosunku do 325 mln, co oznacza wzrost o 8,6 proc. Także wyższy jest EBIT – obecnie wynosi on 274,3 mln franków w porównaniu do 253,2 mln franków rok wcześniej. Zysk netto w minionym roku finansowym wyniósł 193,3 mln franków w stosunku do 164,1 mln. Jest to wzrost o 17,8 proc.

Miniony rok w Dormakabie był nierówny jeśli chodzi o wzrost organiczny. W pierwszych sześciu miesiącach sprzedaż była na minusie o 6 proc., natomiast już w drugiej połowie roku finansowego – czyli od stycznia do końca czerwca 2021 r. wzrost był 10-procentowy. Szczególnie dobry pod kątem wyników był czwarty kwartał – kwiecień, maj i czerwiec 2021 r.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.