Dormakaba podsumowała pierwszą połowę roku finansowego 2022/2023. Dla firmy to okres od lipca do końca grudnia 2022 r.
Dormakaba podliczyła pod kątem wyników finansowych pierwsze półrocze swojego roku finansowego 2022/2023. To okres, w którym szwajcarska spółka zanotowała duży wzrost organiczny – na poziomie 8 proc., osiągnięty przede wszystkim dzięki podwyżce cen. Jeśli chodzi o sprzedaż netto, to w omawianym okresie wyniosła ona 1,419 mld franków szwajcarskich w porównaniu do 1,349 mld rok wcześniej. Jest to wzrost na poziomie ponad 5 proc. Spółka odnotowała jednak spadek wskaźnika EBITDA. W podliczanym półroczu było to 184,6 mln franków, a w analogicznym okresie rok wcześniej to wartość 193,5 mln franków.

Dormakaba podliczyła, że wzrost organiczny odnotowany był we wszystkich segmentach firmy. Udało się to osiągnąć, mimo trudnej sytuacji makroekonomicznej. Wciąż obecne były kłopoty związane z łańcuchami dostaw, inflacją, a także ograniczenia ze względu na Covid-19 w Chinach.
Jim-Heng Lee, CEO Dormakaby podsumowuje:
Przekroczyliśmy cele dotyczące wzrostu, a rentowność była zgodna z oczekiwaniami, pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. Chociaż jest to dobry wynik, wciąż jest wiele do zrobienia. Jesteśmy mocno zaangażowani w poprawę naszych marż i w drugiej połowie roku finansowego 2022/23 skupimy się na działaniach mających na celu zmniejszenie bazy kosztowej w całej organizacji, napędzanie wydajności i poprawę naszej wydajności operacyjnej.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.
Przekroczyliśmy cele dotyczące wzrostu, a rentowność była zgodna z oczekiwaniami, pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. Chociaż jest to dobry wynik, wciąż jest wiele do zrobienia. Jesteśmy mocno zaangażowani w poprawę naszych marż i w drugiej połowie roku finansowego 2022/23 skupimy się na działaniach mających na celu zmniejszenie bazy kosztowej w całej organizacji, napędzanie wydajności i poprawę naszej wydajności operacyjnej.

