Dormakaba kończy półrocze wzrostem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Dormakaba podsumowała pierwszą połowę roku finansowego 2022/2023. Dla firmy to okres od lipca do końca grudnia 2022 r.

Dormakaba podliczyła pod kątem wyników finansowych pierwsze półrocze swojego roku finansowego 2022/2023. To okres, w którym szwajcarska spółka zanotowała duży wzrost organiczny – na poziomie 8 proc., osiągnięty przede wszystkim dzięki podwyżce cen. Jeśli chodzi o sprzedaż netto, to w omawianym okresie wyniosła ona 1,419 mld franków szwajcarskich w porównaniu do 1,349 mld rok wcześniej. Jest to wzrost na poziomie ponad 5 proc. Spółka odnotowała jednak spadek wskaźnika EBITDA. W podliczanym półroczu było to 184,6 mln franków, a w analogicznym okresie rok wcześniej  to wartość 193,5 mln franków.

Dormakaba podliczyła, że wzrost organiczny odnotowany był we wszystkich segmentach firmy. Udało się to osiągnąć, mimo trudnej sytuacji makroekonomicznej. Wciąż obecne były kłopoty związane z łańcuchami dostaw, inflacją, a także ograniczenia ze względu na Covid-19 w Chinach.

Jim-Heng Lee, CEO Dormakaby podsumowuje:

Przekroczyliśmy cele dotyczące wzrostu, a rentowność była zgodna z oczekiwaniami, pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. Chociaż jest to dobry wynik, wciąż jest wiele do zrobienia. Jesteśmy mocno zaangażowani w poprawę naszych marż i w drugiej połowie roku finansowego 2022/23 skupimy się na działaniach mających na celu zmniejszenie bazy kosztowej w całej organizacji, napędzanie wydajności i poprawę naszej wydajności operacyjnej.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".