Dormakaba podsumowała pierwszą połowę roku finansowego 2022/2023. Dla firmy to okres od lipca do końca grudnia 2022 r.
Dormakaba podliczyła pod kątem wyników finansowych pierwsze półrocze swojego roku finansowego 2022/2023. To okres, w którym szwajcarska spółka zanotowała duży wzrost organiczny – na poziomie 8 proc., osiągnięty przede wszystkim dzięki podwyżce cen. Jeśli chodzi o sprzedaż netto, to w omawianym okresie wyniosła ona 1,419 mld franków szwajcarskich w porównaniu do 1,349 mld rok wcześniej. Jest to wzrost na poziomie ponad 5 proc. Spółka odnotowała jednak spadek wskaźnika EBITDA. W podliczanym półroczu było to 184,6 mln franków, a w analogicznym okresie rok wcześniej to wartość 193,5 mln franków.

Dormakaba podliczyła, że wzrost organiczny odnotowany był we wszystkich segmentach firmy. Udało się to osiągnąć, mimo trudnej sytuacji makroekonomicznej. Wciąż obecne były kłopoty związane z łańcuchami dostaw, inflacją, a także ograniczenia ze względu na Covid-19 w Chinach.
Jim-Heng Lee, CEO Dormakaby podsumowuje:
Przekroczyliśmy cele dotyczące wzrostu, a rentowność była zgodna z oczekiwaniami, pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. Chociaż jest to dobry wynik, wciąż jest wiele do zrobienia. Jesteśmy mocno zaangażowani w poprawę naszych marż i w drugiej połowie roku finansowego 2022/23 skupimy się na działaniach mających na celu zmniejszenie bazy kosztowej w całej organizacji, napędzanie wydajności i poprawę naszej wydajności operacyjnej.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.
Przekroczyliśmy cele dotyczące wzrostu, a rentowność była zgodna z oczekiwaniami, pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. Chociaż jest to dobry wynik, wciąż jest wiele do zrobienia. Jesteśmy mocno zaangażowani w poprawę naszych marż i w drugiej połowie roku finansowego 2022/23 skupimy się na działaniach mających na celu zmniejszenie bazy kosztowej w całej organizacji, napędzanie wydajności i poprawę naszej wydajności operacyjnej.

