Dobry początek roku w Selenie

Red.: RK |Data publikacji: 2021-06-01

Po korzystnych wynikach trudnego sezonu 2020 wrocławska Selena kontynuuje dobrą passę w tym roku. W I kwartale spółka zanotowała przychody w wysokości niemal 350 mln zł, co jest wartością o 23,6 proc wyższą niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Po informacji o dobrych wynikach uzyskanych w roku minionym, kiedy to Grupa Selena osiągnęła ponad 4-procentowy wzrost sprzedaży do wartości 1,38 mld zł, obecnie Walne Zgromadzenie Wspólników Selena FM zdecydowało o podziale ubiegłorocznego zysku. Wypracowany zysk netto w wysokości 75,38 mln zł ma zostać przeznaczony w kwocie 75 mln zł na utworzenie kapitału rezerwowego na nabycie akcji własnych Spółki, a pozostała kwota przekazana zostanie na kapitał zapasowy.

Po dobrych ubiegłorocznych wynikach dobrze rozpoczął się dla Spółki również sezon 2021. W I kwartale br. Selena zanotowała przychody w wysokości niemal 350 mln zł, co oznacza wzrost o 23,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Bardziej znacząco, bo aż o 235 proc. wzrósł w tym czasie wypracowany zysk netto, którego wartość osiągnęła 17,5 mln zł. Czołowy polski producent chemii budowanej, działający handlowo na 100 rynkach całego świata, 68 proc. swojej sprzedaży realizuje w Europie, a 8 proc. na rynkach amerykańskich. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie.

Sukcesem Grupy Selena w pierwszym kwartale 2021 roku było wprowadzenie na rynki zagraniczne pierwszego w historii Grupy rozwiązania systemowego dla profesjonalistów: Tytan WINS. Jest to nowy standard izolacji i uszczelniania okien na bazie folii płynnych, zwiększający efektywność energetyczną budynków oraz przyspieszający prace budowlane. Grupa Selena prowadzi również prace badawczo-rozwojowe innych produktów przyjaznych dla środowiska. Taka polityka firmy jest odpowiedzią na sygnały rynkowe oraz zmiany legislacyjne w regulacjach chemicznych, które wyznaczają kierunki poszukiwań w zakresie nowych surowców, innowacyjnych produktów oraz nowych zastosowań.

Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena:

Po kilkunastu miesiącach pandemii możemy stwierdzić, że dobrze wykorzystaliśmy ten czas. Wynikom sprzyjała dobra sytuacja na rynku budowlanym, która przyczyniła się do znacząco wyższego popytu na materiały budowlane niż we wcześniejszych latach. Utrzymujący się popyt pozwolił zrównoważyć niższe marże spowodowane bardzo dynamicznym wzrostem cen surowców. Co ważne, dzięki wypracowanym procedurom działania nie doświadczyliśmy poważnych zakłóceń dostaw surowców i materiałów produkcyjnych, które byłyby efektem odczuwania skutków pandemii.

Zobacz również

Weru stworzyło drzwiowego Tindera

Weru stworzyło drzwiowego Tindera

Niemiecka firma Weru stworzyła internetowy serwis, który działa na podobnej zasadzie, jak aplikacja randkowa Tinder. Użytkownicy mogą wybrać w niej pasujące do ich typu osobowości zdjęcia, na których podstawie proponowany jest później model drzwi wejściowych.

Alufactory inwestuje w produkcję aluminium

Alufactory inwestuje w produkcję aluminium

Alufactory kupiło i zainstalowało nową linię do produkcji ślusarki aluminiowej. Firma dotychczas specjalizowała się w obróbce metali.

Rekordowe wyniki w Norsk Hydro

Rekordowe wyniki w Norsk Hydro

Norsk Hydro poinformował o wynikach ze sprzedaży z trzeciego kwartału. Wyniki spółki były rekordowe, jednak rynek aluminium jest trudny.

1