Małkowski-Martech poinformował o wynikach z trzeciego kwartału. Firma osiągnęła w tym okresie znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży, ale też zdecydowała się na inwestora strategicznego.
Małkowski-Martech to producent specjalistycznych bram i przegród, przede wszystkim w branży biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych. Firma podliczyła, że w okresie od lipca do końca września osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 15,79 mln zł. To wzrost o ponad 3 mln w porównaniu z rokiem 2020, wówczas w analogicznym okresie wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 12,11 mln zł.
Jeśli chodzi o podsumowanie wszystkich trzech kwartałów, to od stycznia do końca września przychody netto wzrosły o ponad 23 proc. i wyniosły 44,55 mln zł w porównaniu do 36,05 mln w roku 2020. Zysk netto w trzech kwartałach w tym roku wyniósł 3,34 mln zł, w roku poprzednim ta wartość to 1,42 mln zł.
Producent poinformował, że w trzecim kwartale do najważniejszych wydarzeń należały działania związane z pozyskaniem inwestora strategicznego. Małkowski-Martech chce się rozwijać, a według zarządu spółki do tego potrzebny jest inwestor, który wesprze producenta, szczególnie na polu organizacyjnym oraz kompetencyjnym. W tym celu 23 lipca została podpisana umowa z firmą FSG Business. Kolejnym działaniem firmy było podpisanie 13 września listu intencyjnego. Zawarty jest w nim zamiar nabycia przez Assa Abloy Mercor Doors wszystkich akcji spółki Małkowski-Martech, posiadanych przez akcjonariuszy większościowych. O tym wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".