Gdańska Grupa Mercor, lider segmentu zabezpieczeń przeciwpożarowych, uzyskała w I półroczu swojego roku obrotowego, czyli w okresie od kwietnia do września br., przychody w wysokości 230,5 mln zł, co było wynikiem o 17 proc. wyższym niż w ub. roku. Zysk netto I półrocza wyniósł 17,8 mln zł i był prawie na poziomie wyniku z I półrocza 2020 roku.
Sprzedaż spółki niemal idealnie dzieli się na pół, między kraj i zagranicę. Przychody ze sprzedaży krajowej były wyższe o 16 proc. (115,5 mln zł), a ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 115 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 19 proc. Na dobre wyniki eksportowe spółki wpłynęła przede wszystkim wyższa o 10 proc. sprzedaż w Hiszpanii (20,3 mln zł), o 37 proc. wyższa w krajach Beneluksu i Skandynawii (21,5 proc.) oraz wyższa o 46 proc. w Czechach i Słowacji (18,4 mln zł). Na podobnych do ubiegłorocznych poziomach utrzymywała się sprzedaż w Rosji (24,5 mln zł), na Węgrzech (16,4 mln zł) oraz w Wielkiej Brytanii (2,1 mln zł). Wystrzeliły w I półroczu mniejsze dotąd wartościowo dla Mercora rynki Rumunii, gdzie odnotowano wzrost o 51 proc. oraz Ukrainy, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 160 proc.
Nie gorzej sprzedażowo zapowiada się II półrocze roku bilansowego, gdyż w pierwszym grupa pozyskała zamówienia o łącznej wartości 263,5 mln zł, co oznacza ich wzrost o 31 proc. r/r. Grupa realizuje cele, założenia finansowe i operacyjne przyjęte w strategii biznesowej na lata 2020-2023. Wśród nich są realizowane kluczowe kierunki jak: intensyfikacja sprzedaży eksportowej, rozbudowa portfolio produktowego, ale też finansowe założenia jak wskaźnik ROE powyżej 13 proc. (według stanu na koniec września wynosi ponad 16 proc.) czy utrzymanie niskiego wskaźnika zadłużenia netto/ EBITDA poniżej 3x (według stanu na koniec I półrocza wynosi 1,6x).
Komentując wyniki minionego okresu prezes zarządu Mercora, Krzysztof Krempeć, powiedział:
W minionym półroczu 2021/22, czyli od kwietnia do września, co miesiąc odnotowywaliśmy wzrost wartości pozyskiwanych zamówień. Skupiamy się, zgodnie z przyjętą strategią, na maksymalizacji sprzedaży eksportowej. Cieszy nas jednak, że jednocześnie w kraju wypracowaliśmy solidne wzrosty przychodów. Pozyskujemy z sukcesem kolejne kontrakty i obserwujemy na rynku liczne inwestycje realizowane niezależnie od pandemii. (…) II kwartał (czyli lipiec-wrzesień 2021 r. – przyp.red.) był okresem wymagającym, w którym podobnie jak inni gracze mierzyliśmy się z wyzwaniem w postaci rosnących cen materiałów budowlanych, transportu; a to wszystko przy rosnącej presji na wynagrodzenia. Staramy się minimalizować negatywny wpływ czynników rynkowych m.in. poprzez częściowe przeniesienie wzrostu cen na klienta.
Tagi
eksport stolarkiKrzysztof KrempećMercorstolarka p-poż.systemy zabezpieczeń p-poż.wyniki finansowewzrost cenZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".