Dobre wyniki Akzo Nobel po I kwartale

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel jako jedna z pierwszych, dużych spółek w branży, opublikowała wyniki za I kwartał. Dla firmy był to okres wzrostu, bo przychody były wyższe o 16 proc.

Akzo Nobel podliczył, że przychody w I kwartale wzrosły o 16 proc. w stosunku do roku ubiegłego, co wynika obecnie z dużego popytu na rynku klienta indywidualnego. Natomiast dochód operacyjny wzrósł o 62 proc. do kwoty 303 mln euro w porównaniu do 187 mln w roku 2020. Z kolei dochód netto wzrósł o 90 proc. do kwoty 217 mln euro. W ubiegłym roku była to wartość 114 mln euro.

Wyniki firmy i sytuację na rynku skomentował Thierry Vanlancker, prezes Akzo Nobel:

Osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki za kwartał, w tym 16 proc. wzrost i wyższą rentowność. Jednak bieżące wyzwania związane z surowcami są problemem dla całej branży i wymagają naszej ciągłej uwagi. Jestem dumny z tego, jak pracownicy kontynuują obsługę naszych klientów, radząc sobie jednocześnie ze znacznymi zakłóceniami na rynku. W przyszłości będziemy nadal koncentrować się na zrównoważeniu wyższych kosztów surowców za pomocą inicjatyw cenowych i dyscypliny kosztowej.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".