Dobre półrocze w Selenie

Autor: |Data publikacji:

Selena podsumowała pierwsze półrocze. Firma ma powody do zadowolenia. Przychody ze sprzedaży znacząco wzrosły, w tym roku ich wartość to 617,1 mln zł w porównaniu do 580,4 w roku ubiegłym.

Grupa kapitałowa Selena opublikowała właśnie raport na temat wyników finansowych z pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Przychody wyniosły ponad 617 mln zł i były wyższe o 6,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Z kolei wypracowany zysk brutto  to kwota 30,8 mln zł. Jest to znaczący wzrost, gdyż w roku ubiegłym była to kwota 14,2 mln zł. Są to wyniki, jakie spółka osiągnęła globalnie. Jeśli spojrzymy na dane spółki dominującej – Seleny FM z siedzibą we Wrocławiu, to tu w minionym półroczu przychody też były na plusie, wyniosły 271,3 mln zł w porównaniu do 228,6 mln zł w roku 2018.

Minione półrocze było obfite w wydarzenia. Jednym z ważniejszych, szczególnie na rynku polskim, było otwarcie w kwietniu nowego laboratorium Selena Labs. W Dzierżoniowie na terenie Wałbrzyskiej SSE otwarto nowoczesny obiekt o powierzchni 4 tys. m 2, w którym opracowywane mają być nowe produkty. Selena przyznaje, że jeśli chodzi o inwestycje, to minionym półroczu największe nakłady na nie poniesiono w Hiszpanii w Selenie Iberia, gdzie zmodernizowany został zakład produkcyjny oraz w Polsce, przede wszystkim z spółce Orion PU.

Grupa Selena podzieliła sprzedaż na trzy segmenty biorąc pod uwagę położenie geograficzne danego rynku. Te trzy segmentu to: Unia Europejska, Europa Wschodnia i Azja oraz Ameryki – Północna i Południowa. Największy udział w ogólnej sprzedaży ma Unia Europejska (w tym Polska) – wynosi on 66 proc. Z kolei kraje Europu Wschodniej i Azja mają 28 proc. udziału, a Ameryka Płn. i Płd. – 6 proc.

W tym półroczu ustalił się również skład zarządu spółki. Prezesem jest Krzysztof Domarecki, wiceprezesem ds. sprzedaży Dariusz Ciesielski, wiceprezesem ds. marketingu Christian Dölle oraz Bogusław Mieszczak, członek zarządu ds. operacyjnych. Jacek Michalak dołączył do zarządu od 1 lipca na podstawie decyzji rady nadzorczej z 24 czerwca. Został on członkiem zarządu ds. finansowych.

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.