Po dobrych informacjach z Ochmanowa na temat bieżącej sprzedaży, po sukcesach we włoskim programie renowacji budynków, dobre wieści płyną też z rynku francuskiego. Tamtejszy oddział małopolskiej spółki wciąż notuje dobre wyniki sprzedażowe oraz rozbudowuje sieć partnerów Premium.
Oknoplast świetnie radzi sobie na rynku francuskim. Po bardzo dobrym sezonie 2021, kiedy to obroty francuskiej spółki wzrosły o 30 proc., niewiele gorsza była dynamika w I kwartale tego roku. Jak przyznaje Gilles Carre, prezes Oknoplast France, inflacja ma niestety także i tutaj wpływ na wyższe ceny, co nie ułatwia handlowania szczególnie w segmencie nowego budownictwa. Ale właśnie dlatego firma zdecydowała o podjęciu kampanii reklamowej swoich produktów we francuskiej telewizji, która trwała przez cały marzec, a potem w czerwcu. Kolejna odsłona tej kampanii zaplanowała została na przełom września i października br.
Działania reklamowe obliczone są na zwrócenie uwagi klientów francuskich na okna Charme Mini i Pixel oraz skierowanie ich do salonów partnerskich Oknoplastu. Tych działa już we Francji ponad 240, a tylko w I kwartale przybyło sześć kolejnych. Zadaniem dyrektora Carre do roku 2025 jest zorganizowanie w tym kraju 350 salonów Premium z produktami Oknoplastu. Wśród licznych warunków bycia partnerem Oknoplastu we Francji jest posiadanie wystawy produktów w dobrej lokalizacji oraz oferowanie klientom usług finansowych. Jak twierdzi szef Oknoplast France zaledwie 20 proc. Francuzów kupuje okna za gotówkę – reszta bierze na ten cel pożyczki. Stąd dało się zauważyć, że salony, które dodatkowo wprowadziły usługi finansowe generują o 10-15 proc. więcej przychodów niż te, które takich usług nie oferują. Istotna jest również jakość usługi montażowej, stąd francuski oddział Oknoplastu we współpracy z CSTB prowadzi regularne szkolenia ekip montażowych swoich partnerów.
Tagi
CSTBGilles CarremontażoknoplastOknoplast Francesalony partnerskiesieć sprzedażyusługi finansoweuslugi montażoweZobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (08/2025). Gościem wydania jest Marcin Maruszczak, prezes zarządu Gebhardt Stahl Polska.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.