Do wzięcia 4 miliardy zł w fotowoltaice

Autor: |Data publikacji:

Rzeszowska spółka ML System, która dostarczyła szyby fotowoltaiczne do nagrodzonego na Wystawie Innowacji okna Future Energy Line firmy Petecki, realizuje projekt Quantum Glass. Spółka podpisała właśnie umowę o wartości ponad 26,7 mln zł na dostawę i uruchomienie linii do niskowymiarowych struktur półprzewodnikowych. Jest to kolejny etap działań zmierzających do uruchomienia produkcji innowacyjnego szkła fotowoltaicznego, wykorzystującego powłokę z kropek kwantowych.

ML System korzysta również na rosnącym zainteresowani panelami fotowoltaicznymi. Do tej pory spółka zamontowała panele fotowoltaiczne na dachach ponad 4 tys. domów. Łączna, zainstalowana w ten sposób moc wynosi ponad 12 MW, co pozwala generować 7 mln zł oszczędności rocznie. Tymczasem Ministerstwo Energii pozytywnie oceniło i zaakceptowało ok. 3,7 tys. wniosków jakie wpłynęły w ramach programu „Mój prąd”. Łączna wartość wsparcia dla tych wniosków wynosi około 18,5 mln zł, a całkowita, zainstalowana moc wynosi 21 009,65 kW. Budżet tego rządowego programu ma wynieść 1 mld zł, a pojedynczy prosument może ubiegać się o dofinansowanie do 5 tys. zł. Stąd potencjał tego rynku spółka wycenia na 4 mld zł.

Po miesiącach marazmu doświadczamy rozkwitu branży fotowoltaicznej w Polsce. Obserwujemy stały wzrost zapytań o ofertę w ramach programu „Mój prąd”. W związku z dużym popytem na naszą fotowoltaikę uruchomiliśmy dedykowane programowi zespoły handlowe i call center. Liczymy, że korzystne trendy rynkowe utrzymają się w kolejnych miesiącach – komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.

 

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.