Deceuninck ze spadkami w I półroczu

Autor: |Data publikacji:

Deceuninck podsumował I półrocze. W tym okresie sprzedaż wyniosła 289,2 mln euro i była niższa o 7,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Deceuninck ocenia, że w minionym półroczu pierwszy i drugi kwartał znacząco się od siebie różniły jeśli chodzi o wyniki handlowe. W pierwszych trzech miesiącach tego roku firma odnotowała rentowny wzrost – sprzedaż była wyższa o 5,5 proc. w stosunku do 2019 r. W drugim kwartale nastąpił spadek sprzedaży o 18,6 proc. jednak firma osiągnęła dobry wynik EBITDA – 13,8 mln euro. Było to efektem zmiany struktury kosztów, szybkiej reakcji na pandemię i dywersyfikacji sprzedaży ze względu na międzynarodowy zasięg działalności.

W I półroczu Deceuninck podliczył, że sprzedaż wyniosła 289,2 mln euro w stosunku do 312,5 w roku 2019. W Europie, od stycznia do końca czerwca, sprzedaż wyniosła 147 mln euro w porównaniu do 173,1 mln euro w roku 2019. Deceuninck ocenia, że od marca, wraz z pojawieniem się COVID-19, w Europie wiele projektów budowlanych zostało wstrzymanych. Szczególnie było to dotkliwe w krajach na zachodzie kontynentu. Ta sytuacja miała negatywny wpływ na działalność Deceunincka, mimo pełnego portfelu zamówień. Od kwietnia stopniowo sytuacja zaczęła się poprawiać, a firma osiągnęła normalny poziom aktywności w czerwcu. Z danych spółki wynika, że sprzedaż w Europie spadła o 15,1 proc.

Priorytetem firmy jest bezpieczeństwo pracowników. Dzięki wdrożeniu różnych środków ostrożności, wśród pracowników Deceuninck odnotowano jedynie niewielką liczbę przypadków COVID-19. Wszyscy, jak podaje firma, wrócili już do zdrowia. 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".