Deceuninck podsumował miniony rok. Spółka z siedzibą w Belgii powróciła do rentownych wzrostów i zakończyła 2020 rok sprzedażą wyższą o 1,3 proc.
Belgijski systemodawca podał, że w minionym roku sprzedaż wyniosła 642,2 mln euro. Jest to wzrost o 1,3 proc. w stosunku do roku 2019, wówczas sprzedaż wyniosła 633,8 mln euro. Firma ocenia, że mimo negatywnego wpływu pandemii na wyniki, udało się zamknąć rok na plusie. Dobre dane odnotowane także były jeśli chodzi o EBITDA – w tym roku wyniósł on 86 mln euro w stosunku do 60,6 mln w roku 2019. Deceuninck podkreśla, że w minionym roku zdobył nowych klientów, pojawiło się ożywienie na ważnym dla spółki rynku tureckim, a także w wielu krajach intensywniej rozwijał się segment remontowy.
Belgijski dostawca poinformował, że wrócił do rentownego wzrostu. Udało się to dzięki wielu czynnikom, wśród których firma wymienia duży wolumen zamówień oraz wzrost wydajności operacyjnej. Spółka wprowadziła w minionym roku wiele działań w reakcji na pandemię, ale także pozytywny efekt przyniosły obowiązujące przez pewien czas niższe ceny surowców w niektórych krajach.
W pierwszych tygodniach 2021 roku spółka także notuje wzrosty w sprzedaży. Choć sytuacja na rynku nadal jest niepewna, firma podtrzymuje swoje plany rozwoju. Deceuninck wiąże również nadzieje z inicjatywą Unii Europejskiej związaną z planem zredukowania emisji CO2 i osiągnięcia przez Europę neutralności klimatycznej do 2050 roku. Ten program, jak zakłada Deceuninck, wpłynie na rozwój budownictwa na Starym Kontynencie i będzie sprzyjał firmom oferującym produkty zaawansowane technologicznie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".