Deceuninck podliczył rok pod względem handlowym. Spółce udało się wypracować dobry wynik operacyjny, mimo spadku wolumenu sprzedaży.
Deceuninck, dostawca systemów z PCW do stolarki otworowej, podsumował rok 2023. W tym okresie przychody wyniosły 866,1 mln euro w porównaniu do 974,1 mln, co oznacza spadek o 11 proc. Natomiast skorygowany wynik EBITDA to 117,9 w stosunku do 102,3, co oznacza wzrost o 15 proc. Z kolei zysk netto wyniósł 13,6 proc. w porównaniu do 7,6 mln euro, co daje wzrost 79-procentowy. Te dane pokazują poprawę wyników w stosunku do roku ubiegłego, mimo że sprzedaż pod kątem wolumenu była pod dużą presją i przychody netto są niższe niż rok wcześniej.

W minionym roku w maju udało się firmie m.in. otworzyć fabrykę w Donja Bistra w Chorwacji. Deceuninck także podsumował, że recyklingowi zostało poddanych 19,8 tys. ton odpadów. Dzięki zaś wykorzystaniu własnego recyklatu udało się uniknąć 37 tys. ton emisji CO2.
Francis Van Eeckhout, Executive Chairman w Deceuninck tak komentuje sytuację w Europie w minionym roku:
W Europie niestety popyt był niski. Wysokie stopy procentowe oraz inflacja wpłynęły na spadek zaufania klientów. Spowolnienie gospodarcze było najbardziej widoczne w Centralnej i Wschodniej Europie, podczas gdy w Południowej Europie widać było wciąż większą odporność niż na północy kontynentu. Ogłosiliśmy również zamiar restrukturyzacji naszej niemieckiej działalności. Jesteśmy przekonani, że jest to kluczowy krok w optymalizacji naszej europejskiej rentowności.
Jednocześnie prognozuje:
W 2024 r. zakładamy, że warunki rynkowe pozostaną trudne, szczególnie w Europie i Ameryce Północnej. Dlatego będziemy nadal koncentrować się na wynikach operacyjnych, realizacji strategicznych projektów i zapewnianiu wysokiej rentowności. Będziemy kontynuować inwestycje w nasz zaawansowany technologicznie zakład recyklingu w Diksmuide oraz w zwiększone wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu w naszych produktach poprzez instalację linii do ekstruzji.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.
W Europie niestety popyt był niski. Wysokie stopy procentowe oraz inflacja wpłynęły na spadek zaufania klientów. Spowolnienie gospodarcze było najbardziej widoczne w Centralnej i Wschodniej Europie, podczas gdy w Południowej Europie widać było wciąż większą odporność niż na północy kontynentu. Ogłosiliśmy również zamiar restrukturyzacji naszej niemieckiej działalności. Jesteśmy przekonani, że jest to kluczowy krok w optymalizacji naszej europejskiej rentowności.

