Deceuninck zaprezentował wyniki finansowe z lipca w Wielkiej Brytanii. Firma zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 18 proc. Czy brexit namiesza w branży budowlanej?
Deceuninck w Wielkiej Brytanii ma bardzo dobre wyniki, firma pochwaliła się właśnie, że w lipcu wzrost wartości sprzedaży był o 18 proc. wyższy w stosunku do roku ubiegłego. O wynikach z II kwartału tego roku pisaliśmy tu.
Jeśli chodzi zaś o dane na Wyspach to są one o tyle interesujące, że, jak podają przedstawiciele brytyjskiego Deceunincka, odstają one od ogólnych wyników na rynku budowlanym na Wyspach. Perspektywa brexitu i braku pewności, jaką formę przybierze, sprzyja dużym wahaniom inwestorów i generalnie spadkom w sprzedaży. Można to zobaczyć, śledząc dane statystyczne.

Department for Business, Energy & Industrial Strategy w Wielkiej Brytanii opublikował informacje na temat produkcji budowlanej. Dane dotyczą drugiego kwartału tego roku. Wartość produkcji budowlanej spadła o 1,3 proc., co odwróciło wynik z I kwartału, gdzie zanotowany był wzrost o 1,4 proc.
Duży wpływ na gorsze wyniki w II kwartale miał m.in. spadek o 6 proc. wartości prac remontowych. Natomiast jeśli chodzi o prognozy, to analitycy spodziewają się wzrostu wartości prac budowlanych o 0,9 proc. w całym 2019 roku. Jeśli chodzi o 2020 r. to prognozy są bardziej optymistyczne, wzrost planowany jest o 2 proc., a w 2021 o 2,8 proc.
W danych statystycznych podane są także najbardziej istotne dla Wielkiej Brytanii rynki zagraniczne pod kątem importu i eksportu materiałów budowlanych. W „Top five” – pierwszej piątce, nie ma Polski. W grupie największych eksporterów na pierwszym miejscu jest Irlandia, potem Niemcy, USA, Francja i Holandia.
Brytyjczycy zaś najwięcej importują z Chin, potem z Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Holandii. Wartość importu Wielkiej Brytanii w II kwartale wyniosła 4,4 mld funtów, a eksportu 1,8 mld funtów.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


