Deceuninck najwyższy wzrost sprzedaży odnotował m.in. w Polsce

Autor: MR |Data publikacji: 2019-08-20

Deceuninck podał wyniki finansowe I półrocza. Producent systemów okiennych podliczył, że sprzedaż za pierwszych sześć miesięcy wyniosła 312,5 mln.

Firma z siedzibą w Belgi podała, że w minionym półroczu sprzedaż wyniosła 312,5 mln euro w porównaniu do 341,5 mln euro. Jest to więc spadek o ok. 8,5 proc. Niższy jest również zysk netto, w tym roku wyniósł on 1,2 mln euro, w roku 2018 była to kwota 7,5 mln euro.

Przyczynę gorszych wyników w pierwszych miesiącach tego roku zarząd firmy widzi w gorszej koniunkturze na rynku tureckim. W pierwszych sześciu miesiącach sprzedaż w Turcji wyniosła 77,6 mln euro w porównaniu do 107,9 mln euro w roku 2018. Jest to spadek na poziomie ponad 28-procentowym.

Francis Van Eeckhout, prezes Deceuninck ocenia, że już od drugiej połowy minionego roku widać było spadki w sprzedaży w Turcji. Jednocześnie szef firmy przekonuje, że zarząd wciąż wierzy w długoterminowy potencjał Turcji ze względu na to, że jest to duży kraj z dynamicznie rozwijającym się rynkiem. Firma widzi też tu miejsce dla stworzenia swojej bazy na potencjalny eksport do innych krajów. Obecnie jednak trudno przewidzieć, jak długo potrwa słabsza koniunktura w Turcji.

W Europie sytuacja ekonomiczna jest stabilna. Deceuninck podał, że sprzedaż wyniosła 170,8 mln euro w porównaniu do 170,6 mln euro w roku ubiegłym. Największy wzrost firma zanotowała w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Polsce. Deceuninck ostatnio podjął ponadto kroki, by silniej zintegrować działalność spółki w dwóch częściach Europy – Zachodniej i Centralnej. Ponadto do oferty zostały wprowadzone nowe grupy produktów.

Deceunick podał też dane finansowe dotyczące rynku północnoamerykańskiego. Wartość przychodów wzrosła o 1,9 proc. i można powiedzieć, że sytuacja ekonomiczna jest tam również stabilna. Belgijski koncern osiągnął w pierwszym półroczu w Ameryce Północnej sprzedaż w wysokości 64,2 mln zł w porównaniu do 63 mln w roku poprzednim.

Zobacz również

Klimas Wkręt-met szkoli mobilnie

Klimas Wkręt-met szkoli mobilnie

W Polskę wyruszyła Mobilna Strefa Montażu firmy Klimas Wkręt-Met. Specjalnie wyposażony samochód przez całą jesień będzie jeździł po kraju, by prezentować rozwiązania tego producenta i szkolić montażystów.

Drema 2019: automatyzacja i bezpieczeństwo

Drema 2019: automatyzacja i bezpieczeństwo

W Poznaniu odbyła się 35. edycja Międzynarodowych Targów Drema. Wystawiali się dostawcy maszyn i urządzeń, instalacji, narzędzi, lakierów, materiałów ściernych oraz producenci elementów drewnianych. Na wielu stoiskach była widoczna automatyzacja i robotyzacja.

SANOK RUBBER sprzedaje coraz więcej uszczelek

SANOK RUBBER sprzedaje coraz więcej uszczelek

Sanok Rubber podał wyniki ze sprzedaży z I półrocza tego roku. W segmencie budownictwa wartość sprzedaży to 51 mln zł, w roku ubiegłym było to 44,9 mln zł.