Deceuninck zakończył 5-letnią inwestycję w zakład recyklingu w Diksmuide w Belgii. Firma zainwestowała 25 mln euro, aby móc realizować swoją strategię związaną z recyklingiem. Więcej o jej celach zrównoważonego rozwoju i nowej instalacji do recyklingu mówiono podczas konferencji zorganizowanej przez firmę.
26 września belgijski Deceuninck zaprosił do Diksmuide dziennikarzy z całej Europy, w tym również z „Forum Branżowego” na spotkanie. Przybliżono na nim rolę recyklingu w strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Kluczowe jej punkty obejmują przejście z energii elektrycznej na zieloną, zmniejszenie zużycia energii i zwiększenie zawartości recyklatu w jej produktach. Warto dodać, że ma już ona w portfolio profile Phoenix, pochodzące w 100 proc. z recyklingu PCW.
W ramach zrównoważonego rozwoju Deceuninck chce do 2030 roku zmniejszyć całkowitą emisję z działalności własnej o 60 proc. i o 52 proc. z tony produktu. Cele klimatyczne firmy zostały zatwierdzone przez Science Based Targets. W ten sposób dołączyła ona do kampanii Business Ambition for 1.5°C – ogólnoświatowej grupy przedsiębiorstw dostosowujących działalność do postanowień paryskiego porozumienia klimatycznego, którego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Na realizację swoich m.in. celów ekologicznych Deceuninck otrzymał kredyt odnawialny na pięć lat w wysokości 120 mln euro. O czym pisaliśmy TUTAJ.
Po prezentacjach dziennikarze zostali oprowadzeni po zakładzie recyklingu w Diksmuide. Materiał wejściowy do przerobu stanowią odpady poprzemysłowe (z produkcji własnej oraz od klientów). Nowy zakład pozwoli zwiększyć wydajność recyklingu z 8 tys. ton do 40 tys. ton na rok z końcem 2023 r. Po zwiedzaniu odbyła się sesja Q&A, gdzie na pytania gości odpowiadał Bart Peeters, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Deceuninck, Celine De Waele, menedżer ds. zrównoważonego rozwoju, Dries Moors, dyrektor ds. technologii, członek zarządu, oraz Emile Coene, kierownik ds. surowców PCW.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".