Deceuninck kończy inwestycję i stawia sobie nowe cele

Autor: |Data publikacji:

Deceuninck zakończył 5-letnią inwestycję w zakład recyklingu w Diksmuide w Belgii. Firma zainwestowała 25 mln euro, aby móc realizować swoją strategię związaną z recyklingiem. Więcej o jej celach zrównoważonego rozwoju i nowej instalacji do recyklingu mówiono podczas konferencji zorganizowanej przez firmę.

26 września belgijski Deceuninck zaprosił do Diksmuide dziennikarzy z całej Europy, w tym również z „Forum Branżowego” na spotkanie. Przybliżono na nim rolę recyklingu w strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Kluczowe jej punkty obejmują przejście z energii elektrycznej na zieloną, zmniejszenie zużycia energii i zwiększenie zawartości recyklatu w jej produktach. Warto dodać, że ma już ona w portfolio profile Phoenix, pochodzące w 100 proc. z recyklingu PCW.

W ramach zrównoważonego rozwoju Deceuninck chce do 2030 roku zmniejszyć całkowitą emisję z działalności własnej o 60 proc. i o 52 proc. z tony produktu. Cele klimatyczne firmy zostały zatwierdzone przez Science Based Targets. W ten sposób dołączyła ona do kampanii Business Ambition for 1.5°C – ogólnoświatowej grupy przedsiębiorstw dostosowujących działalność do postanowień paryskiego porozumienia klimatycznego, którego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Na realizację swoich m.in. celów ekologicznych Deceuninck otrzymał kredyt odnawialny na pięć lat w wysokości 120 mln euro. O czym pisaliśmy TUTAJ.

Po prezentacjach dziennikarze zostali oprowadzeni po zakładzie recyklingu w Diksmuide. Materiał wejściowy do przerobu stanowią odpady poprzemysłowe (z produkcji własnej oraz od klientów). Nowy zakład pozwoli zwiększyć wydajność recyklingu z 8 tys. ton do 40 tys. ton na rok z końcem 2023 r. Po zwiedzaniu odbyła się sesja Q&A, gdzie na pytania gości odpowiadał Bart Peeters, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Deceuninck, Celine De Waele, menedżer ds. zrównoważonego rozwoju, Dries Moors, dyrektor ds. technologii, członek zarządu, oraz Emile Coene, kierownik ds. surowców PCW.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".