Deceuninck rok 2019 skończył spadkami

Autor: |Data publikacji:

Deceuninck podsumował swoje wyniki finansowe za 2019 r. Sprzedaż w ubiegłym roku wyniosła 633,8 mln euro, co w porównaniu z 2018 r. oznacza 6-procentowy spadek. Ubiegły rok belgijska firma zakończyła ze stratą. Dobrze na tle całej grupy wypadł Deceuninck Poland – polska spółka miała wzrost obrotów o 6 proc.

Deceuninck poinformował, że sprzedaż w 2019 r. spadła o 6 proc. do kwoty 633,8 mln euro w porównaniu do 674,2 mln euro w roku budżetowym 2018. Oznacza to 6-procentowy spadek rok do roku. Skorygowana EBITDA wyniosła 60,6 mln euro, co w porównaniu z 2018 r. oznacza wynik gorszy o ponad 16 proc. Spółka zakończyła rok stratą w wysokości 14,7 mln euro (w 2018 r. udało jej się wypracować zysk w wysokości 15,6 mln euro).

Stijn Vermeulen, CEO Deceuninck na Europę.

Rok 2019 był jednocześnie dobry, ale i trudny. W Europie nasza grupa spisywała się zgodnie z oczekiwaniami i udało nam się zrealizować nasze założenia. Jednocześnie rynek europejski jest rynkiem trudnym, ponieważ jest podzielony na poszczególne kraje i odczuwamy pewną potrzebę konsolidacji – powiedział w rozmowie z naszą redakcją Stijn Vermeulen, CEO Deceuninck na Europę.

Rok 2019 był dla Deceuninck szczególnie trudny w Turcji i rynkach wschodzących. Producent profili odnotował tutaj spadek sprzedaży o 18,8 proc. z 204,5 do 166,1 mln euro – W Turcji od dwóch, trzech lat mamy do czynienia z pewnymi kwestiami politycznymi, które mają wpływ na naszą działalność. Spadł nam wolumen o ok. 20 proc., ale jednocześnie udało się utrzymać marże, więc można powiedzieć, że sytuacja jest w tym regionie opanowana – powiedział nam Vermeulen.

W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o ponad 3 proc. Z kolei w Europie Deceuninck odnotował spadek o 1,8 proc., a jednym z powodów tego stanu rzeczy było spowolnienie odnotowane na rynku francuskim. – Nasze rezultaty plasują się na poziomie 10 proc. EBIDTA. Mamy tutaj spadek z ok. 12 proc., ale EBIDTA obciążają tutaj liczne projekty strategiczne w Europie, z których korzyści zaczną się pojawiać w ciągu 18-24 najbliższych miesięcy – tłumaczy Stijn Vermeulen, CEO Deceuninck na Europę.

Grzegorz Federowicz, dyrektor sprzedaży w Deceuninck Poland

Pozytywnie w świetle globalnych wyników firm Deceuninck prezentują się wyniki polskiego oddziału firmy. Okazuje się bowiem, że spółka Deceuninck Poland (dawniej Inoutic / Deceuninck) odnotowała wzrost obrotów. – Rok 2019 przebiegł w Deceuninck bardzo pozytywnie. Odnotowaliśmy 6-procentowy wzrost obrotów wartościowo, zarówno w stolarce otworowej, jak i w półproduktach budowlanych. Mamy też duże nadzieję względem tego roku, w który wchodzimy z kompozytem do PCW. To absolutna nowość, która eliminuje stal z okna – powiedział nam Grzegorz Federowicz, dyrektor sprzedaży w Deceuninck Poland.

 

Zobacz również

BAU 2025 – największe wydarzenie branży budowlanej (galeria)

BAU 2025 – największe wydarzenie branży budowlanej (galeria)

W Monachium od wczoraj trwa największe wydarzenie branży budowlanej. Targi BAU 2025 zgromadziły licznych wystawców. Coraz więcej jest też zwiedzających. Na miejscu jest też redakcja „Forum Branżowego”. I tak jak obiecaliśmy relacjonujemy to wydarzenie.

Targi BAU 2025 rozpoczęte

Targi BAU 2025 rozpoczęte

Rozpoczęło się największe targowe wydarzenie tego roku - BAU 2025 w Monachium. W Niemczech nie mogło zabraknąć naszej redakcji, która relacjonuje to wydarzenie.

Forum Branżowe 01.2025 – czytaj w wersji online

Forum Branżowe 01.2025 – czytaj w wersji online

Jest już dostępne styczniowe „Forum Branżowe”. Gościem najnowszego numeru jest Marek Klimek założyciel i prezes firmy Prez-Met. Jest to jedno...