Deceuninck podsumował swoje wyniki finansowe za 2019 r. Sprzedaż w ubiegłym roku wyniosła 633,8 mln euro, co w porównaniu z 2018 r. oznacza 6-procentowy spadek. Ubiegły rok belgijska firma zakończyła ze stratą. Dobrze na tle całej grupy wypadł Deceuninck Poland – polska spółka miała wzrost obrotów o 6 proc.
Deceuninck poinformował, że sprzedaż w 2019 r. spadła o 6 proc. do kwoty 633,8 mln euro w porównaniu do 674,2 mln euro w roku budżetowym 2018. Oznacza to 6-procentowy spadek rok do roku. Skorygowana EBITDA wyniosła 60,6 mln euro, co w porównaniu z 2018 r. oznacza wynik gorszy o ponad 16 proc. Spółka zakończyła rok stratą w wysokości 14,7 mln euro (w 2018 r. udało jej się wypracować zysk w wysokości 15,6 mln euro).

– Rok 2019 był jednocześnie dobry, ale i trudny. W Europie nasza grupa spisywała się zgodnie z oczekiwaniami i udało nam się zrealizować nasze założenia. Jednocześnie rynek europejski jest rynkiem trudnym, ponieważ jest podzielony na poszczególne kraje i odczuwamy pewną potrzebę konsolidacji – powiedział w rozmowie z naszą redakcją Stijn Vermeulen, CEO Deceuninck na Europę.
Rok 2019 był dla Deceuninck szczególnie trudny w Turcji i rynkach wschodzących. Producent profili odnotował tutaj spadek sprzedaży o 18,8 proc. z 204,5 do 166,1 mln euro – W Turcji od dwóch, trzech lat mamy do czynienia z pewnymi kwestiami politycznymi, które mają wpływ na naszą działalność. Spadł nam wolumen o ok. 20 proc., ale jednocześnie udało się utrzymać marże, więc można powiedzieć, że sytuacja jest w tym regionie opanowana – powiedział nam Vermeulen.
W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o ponad 3 proc. Z kolei w Europie Deceuninck odnotował spadek o 1,8 proc., a jednym z powodów tego stanu rzeczy było spowolnienie odnotowane na rynku francuskim. – Nasze rezultaty plasują się na poziomie 10 proc. EBIDTA. Mamy tutaj spadek z ok. 12 proc., ale EBIDTA obciążają tutaj liczne projekty strategiczne w Europie, z których korzyści zaczną się pojawiać w ciągu 18-24 najbliższych miesięcy – tłumaczy Stijn Vermeulen, CEO Deceuninck na Europę.

Pozytywnie w świetle globalnych wyników firm Deceuninck prezentują się wyniki polskiego oddziału firmy. Okazuje się bowiem, że spółka Deceuninck Poland (dawniej Inoutic / Deceuninck) odnotowała wzrost obrotów. – Rok 2019 przebiegł w Deceuninck bardzo pozytywnie. Odnotowaliśmy 6-procentowy wzrost obrotów wartościowo, zarówno w stolarce otworowej, jak i w półproduktach budowlanych. Mamy też duże nadzieję względem tego roku, w który wchodzimy z kompozytem do PCW. To absolutna nowość, która eliminuje stal z okna – powiedział nam Grzegorz Federowicz, dyrektor sprzedaży w Deceuninck Poland.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.