Deceuninck podsumował swoje wyniki finansowe za 2019 r. Sprzedaż w ubiegłym roku wyniosła 633,8 mln euro, co w porównaniu z 2018 r. oznacza 6-procentowy spadek. Ubiegły rok belgijska firma zakończyła ze stratą. Dobrze na tle całej grupy wypadł Deceuninck Poland – polska spółka miała wzrost obrotów o 6 proc.
Deceuninck poinformował, że sprzedaż w 2019 r. spadła o 6 proc. do kwoty 633,8 mln euro w porównaniu do 674,2 mln euro w roku budżetowym 2018. Oznacza to 6-procentowy spadek rok do roku. Skorygowana EBITDA wyniosła 60,6 mln euro, co w porównaniu z 2018 r. oznacza wynik gorszy o ponad 16 proc. Spółka zakończyła rok stratą w wysokości 14,7 mln euro (w 2018 r. udało jej się wypracować zysk w wysokości 15,6 mln euro).
– Rok 2019 był jednocześnie dobry, ale i trudny. W Europie nasza grupa spisywała się zgodnie z oczekiwaniami i udało nam się zrealizować nasze założenia. Jednocześnie rynek europejski jest rynkiem trudnym, ponieważ jest podzielony na poszczególne kraje i odczuwamy pewną potrzebę konsolidacji – powiedział w rozmowie z naszą redakcją Stijn Vermeulen, CEO Deceuninck na Europę.
Rok 2019 był dla Deceuninck szczególnie trudny w Turcji i rynkach wschodzących. Producent profili odnotował tutaj spadek sprzedaży o 18,8 proc. z 204,5 do 166,1 mln euro – W Turcji od dwóch, trzech lat mamy do czynienia z pewnymi kwestiami politycznymi, które mają wpływ na naszą działalność. Spadł nam wolumen o ok. 20 proc., ale jednocześnie udało się utrzymać marże, więc można powiedzieć, że sytuacja jest w tym regionie opanowana – powiedział nam Vermeulen.
W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o ponad 3 proc. Z kolei w Europie Deceuninck odnotował spadek o 1,8 proc., a jednym z powodów tego stanu rzeczy było spowolnienie odnotowane na rynku francuskim. – Nasze rezultaty plasują się na poziomie 10 proc. EBIDTA. Mamy tutaj spadek z ok. 12 proc., ale EBIDTA obciążają tutaj liczne projekty strategiczne w Europie, z których korzyści zaczną się pojawiać w ciągu 18-24 najbliższych miesięcy – tłumaczy Stijn Vermeulen, CEO Deceuninck na Europę.
Pozytywnie w świetle globalnych wyników firm Deceuninck prezentują się wyniki polskiego oddziału firmy. Okazuje się bowiem, że spółka Deceuninck Poland (dawniej Inoutic / Deceuninck) odnotowała wzrost obrotów. – Rok 2019 przebiegł w Deceuninck bardzo pozytywnie. Odnotowaliśmy 6-procentowy wzrost obrotów wartościowo, zarówno w stolarce otworowej, jak i w półproduktach budowlanych. Mamy też duże nadzieję względem tego roku, w który wchodzimy z kompozytem do PCW. To absolutna nowość, która eliminuje stal z okna – powiedział nam Grzegorz Federowicz, dyrektor sprzedaży w Deceuninck Poland.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".