Polska Agencja Inwestycji i Handlu pochwaliła się właśnie sukcesem, jaki odniosła firma Dako na rynku kanadyjskim, wspierana przez biuro handlowe PAIH w Toronto. Firma otworzyła salon firmowy w Ontario i zdobywa nowych klientów w Kolumbii Brytyjskiej.
Jak podkreślają przedstawiciele Dako i PAIH, rynek kanadyjski jest szczególnie atrakcyjny z uwagi na to, że kraj ten bije kolejne rekordy sprzedaży nieruchomości, a sprzedaż domów w tym kraju była najwyższa w historii (42,3 proc. wyższa niż w ubiegłym roku).
Jak przyznaje Alicja Biedunkiewicz, dyrektor ds. rozwoju nowych rynków w Dako, utrzymanie wysokiej jakości produktów nie jest wystarczające, by utrzymać się na tak konkurencyjnym rynku. Podkreśla, że ważna jest także duża aktywność marketingowa oraz budowanie sieci kontaktów i wsparcie PAIH.
Jak tłumaczy PAIH bardzo duży wpływ na zainteresowanie polską firmą w Kanadzie ma także to, że dopasowała ona parametry okien do wymagań kanadyjskiego rynku i klimatu opracowując dedykowaną technologię produkcji.
Dopasowanie technologii produkcji do potrzeb rynku to oczywiście najlepsza z możliwych strategia. Doceniają to klienci zwłaszcza z krajów wysokorozwiniętych, bardziej zamożni. Kanadyjczycy inwestują w swoje domy z myślą o przyszłej emeryturze. Dlatego wybierając materiały wykończeniowe szukają najlepszych i najtrwalszych rozwiązań.
Według danych z PAIH, w roku 2019 głównym produktem eksportowym polskiej budowlanki była stolarka okienna z tworzyw sztucznych (wzrost sprzedaży o ponad 5 proc. w skali roku) oraz okna aluminiowe (wzrost sprzedaży o ponad 18,2 proc w skali roku).
Parę miesięcy temu TUTAJ pisaliśmy także o firmie Hensfort, która również eksportuje do Kanady i widzi w tym rynku duży potencjał, zwłaszcza w ostatnim czasie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".