Polska Agencja Inwestycji i Handlu pochwaliła się właśnie sukcesem, jaki odniosła firma Dako na rynku kanadyjskim, wspierana przez biuro handlowe PAIH w Toronto. Firma otworzyła salon firmowy w Ontario i zdobywa nowych klientów w Kolumbii Brytyjskiej.

Jak podkreślają przedstawiciele Dako i PAIH, rynek kanadyjski jest szczególnie atrakcyjny z uwagi na to, że kraj ten bije kolejne rekordy sprzedaży nieruchomości, a sprzedaż domów w tym kraju była najwyższa w historii (42,3 proc. wyższa niż w ubiegłym roku).
Jak przyznaje Alicja Biedunkiewicz, dyrektor ds. rozwoju nowych rynków w Dako, utrzymanie wysokiej jakości produktów nie jest wystarczające, by utrzymać się na tak konkurencyjnym rynku. Podkreśla, że ważna jest także duża aktywność marketingowa oraz budowanie sieci kontaktów i wsparcie PAIH.
Jak tłumaczy PAIH bardzo duży wpływ na zainteresowanie polską firmą w Kanadzie ma także to, że dopasowała ona parametry okien do wymagań kanadyjskiego rynku i klimatu opracowując dedykowaną technologię produkcji.
Dopasowanie technologii produkcji do potrzeb rynku to oczywiście najlepsza z możliwych strategia. Doceniają to klienci zwłaszcza z krajów wysokorozwiniętych, bardziej zamożni. Kanadyjczycy inwestują w swoje domy z myślą o przyszłej emeryturze. Dlatego wybierając materiały wykończeniowe szukają najlepszych i najtrwalszych rozwiązań.
Według danych z PAIH, w roku 2019 głównym produktem eksportowym polskiej budowlanki była stolarka okienna z tworzyw sztucznych (wzrost sprzedaży o ponad 5 proc. w skali roku) oraz okna aluminiowe (wzrost sprzedaży o ponad 18,2 proc w skali roku).
Parę miesięcy temu TUTAJ pisaliśmy także o firmie Hensfort, która również eksportuje do Kanady i widzi w tym rynku duży potencjał, zwłaszcza w ostatnim czasie.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.